Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 11:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Window opener

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor dette her ikke virker!!

function checkWindow(){
    if (window.opener && !window.opener.closed ) {
        window.opener.focus();
        window.close();
    }
    else {             window.open(\'1.3.tip.asp\',\'tippen\',\'width=350,height=260,menubar=no,scrollbars=auto,resizabl=no,border=no,location=top\');
        window.close();

    }

Det virker når jeg ikke har lukket \"moder vinduet\"

Men hvis jeg har lukket \"moder vinduet\"
så får jeg følgende fejl
\"the callee (server [not server application]) is not available and disappeared; all connections are invalid. then call did not execute.
>lip
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 12:55 #1
<ole>
Det er formodentlig dette udtryk: \'!window.opener.closed\'. Det giver ingen mening at spørge om, når vinduet er lukket.
Der, hvor du kan bruge det, er ved vinduer, du selv har åbnet. De er repræsenteret ved en variabel i hovedvinduet, hvorfor der her kan spørges, om det er \'closed\'.

Skal du derimod bruge det i popUp\'en, skal du - i popUp dokumentet - skrive f.eks:
  var minMor = window.opener;
Så vil du sikkert kunne spørge:
  if (minMor && !minMor.closed) { ....osv, osv }
/mvh
</bole>
Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 13:06 #2
Nu har jeg gjort føldende og får stadigvæk samme fejl.

function checkWindow(){
  var tippen = window.opener;

    if (tippen && !tippen.closed) {
        tippen.focus();
        window.close(\'1.3.1.tip.asp\');
    }
    else {
        alert(\"ha ha det virker\");
    }
Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 15:18 #3
Jeg har fundet en anden løsning!
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 15:26 #4
Ja, hvis du skriver det vrøvl, SKAL du få fejl...! Hvad er din forstilling om denne funktions virkemåde:
    window.close(\'1.3.1.tip.asp\');
Mon ikke mit forslag virker, hvis du skriver noget rigtigt?
/mvh
Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 15:35 #5
Nå ja det er ingen grund til at blive ophidset!

jeg har to pop up vinduer og det sidst ankomne skal checke om det første af dem er lukket.
Hvis det ikke er lukket skal både det og det sidst ankomne lukkes.

Men er det lukket så skal det sidst ankomne vindue bare lukke sig selv.
og det sidst ankomne er 1.3.1.tip.asp

lip
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 16:03 #6
Jamen, jeg bliver skam ikke spor ophidset. :oD
Prøv:

function checkWindow(){
  var tippen = window.opener;

    if (tippen && !tippen.closed) {
        tippen.close();
        window.close();
    }
    else {
        alert(\"ha ha det virker\");
    }

/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 16:04 #7
Hvilket forudsætter, at det sidste popUp-vindue er åbnet af det første popUp-vindue.
Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 16:11 #8
jah,
jeg har fundet ud af, at hver gang jeg bruger close i functionen, så fucker den op og returnere den ovenstående fejl.
Dvs. jeg kan godt åbne, men bare ikke close!
Avatar billede lip Nybegynder
25. april 2001 - 16:12 #9
Og ja det sidste popUp vindue er åbnet af de første popUp-vindue

lip
Avatar billede olebole Juniormester
25. april 2001 - 16:41 #10
Jeg ved ikke, hvad du gør galt. Hvis du gør, som jeg skriver, fungerer det. Nu er det også testet ;)