Avatar billede lauritsen Nybegynder
25. december 2005 - 15:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Code assist i Eclipse

Hvis man i Eclipse skriver fx
java.util.Date d = new java.util.Date()
og klikker Ctrl+Space, mens markøren står imellem parenteserne, kommer en liste frem med mulige konstruktører. På min maskine bliver dog foreslået fx "Date(long arg0)", og der kommer ikke nogen yderlige forklaring på konstruktøren (fra API-beskrivelsen).

Jeg har hentet dokumentationen og pakket den ud i "jdk1.5.0_06"-mappen (sådan så "docs"-mappen ligger sammen med "bin", "include", "lib", osv.).

Jeg har prøvet at finde et sted i Eclipse, hvor man kan slå funktionaliteten til eller fortælle hvor den skal lede, men uden held. Jeg mindes bestemt at det har virker før i tidligere installationer af Eclipse.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2005 - 15:15 #1
skal du evt. have Eclipse til at pege på JDK source ?
Avatar billede lauritsen Nybegynder
25. december 2005 - 15:21 #2
Lyder ikke usansynligt. Jeg har prøvet at kigge bl.a. under Preferences -> Java -> Installed JRE's, men det ser ikke ud til, at der er noget brugbart der.

Under Preferences -> Java -> Compiler -> Javadoc er der hak i "Process Javadoc comments", hvilket jeg jo skulle mene, lyder rigtigt.
Avatar billede lauritsen Nybegynder
25. december 2005 - 15:32 #3
Under Preferences -> Java -> Buildpath -> Classpath Variables er JRE_SRC og JRE_SRCROOT tomme, men der står "The reserved classpath variables JRE_LIB, JRE_SRC, JRE_SRCROOT are set internally depending on the JRE setting. Og under Preferences -> Java -> Installed JRE's er der hak ved jre1.5.0_06. Der må være noget, jeg overser...
Avatar billede tto78 Nybegynder
02. januar 2006 - 13:38 #4
Se under Project -> Properties -> Java Build Path -> Libraries (faneblad)

Her udvider du "JRE System Library" og efterfølgende "rt.jar". Stil dig på "Javadoc location" og tryk edit. Det nemmeste, synes jeg, er at sætte den til "http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/api/" så den henter doc'en fra nettet, men hvis din maskine ikke er på nettet (f.eks. fordi det er en bærbar) peger du bare "javadoc in archive" til DOC biblioteket, hvor du pakkede dokumentationen ud.