Avatar billede jorn1 Nybegynder
22. december 2005 - 22:12 Der er 7 kommentarer

Retunere til samme side

Kan ikke få den til at retunere til samme side efter Delete af comments, skal retunere til news.edit.php?idxx
hvor xx er parent fra databasen.
er der hjælp at hente ?????
der står nogle linier med
//------ det er her det er galt
----------------------------------------------
<?php
include_once('inc.limited_access.php');
?>
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../stylesheet.css">
</head>

<body>

// Indlæser for at kunne rette i nyheder
<?php
include_once('../config/inc.config.php');
$query = mysql_query("SELECT * FROM news WHERE id=".$_GET['id']."") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($query);
?>

<h1>Administration : Rediger nyhed</h1>

<form method="post" action="form.handle.php">
<input type="hidden" name="referer" value="edit_news">
<input type="hidden" name="id" value="<?php echo $_GET['id']; ?>">
<input type="hidden" name="offset" value="<?php echo $_GET['offset']; ?>">

<div class="frmobj">Overskrift</div> <input type="text" name="title" value="<?php echo $row['title']; ?>" style="width: 300px"><br>
<div class="frmobj">Forfatter</div> <input type="text" name="author" value="<?php echo $row['author']; ?>" style="width: 300px"><br>
<div class="frmobj">Billede</div> <input type="text" name="image" value="<?php echo $row['image']; ?>" style="width: 300px"><br><br>

<div class="frmobj">Synopsis</div> <textarea name="synopsis" rows="5" cols="0" style="width: 300px"><?php echo $row['synopsis']; ?></textarea><br>
<div class="frmobj">Nyhed</div> <textarea name="text" rows="10" cols="0" style="width: 300px"><?php echo $row['text']; ?></textarea><br><br>

<div class="frmobj">&nbsp;</div> <input type="submit" value="Send">
</form>
<br><br>

// læser ind comments
<?php
$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM comments WHERE parent=".$_GET['id']." ORDER BY id ASC");
if (mysql_num_rows($query) > 0) {
    echo '<h2>Kommentar</h2>';
    while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
        echo empty($row['email']) ? htmlspecialchars($row['name']) : '<a href="mailto:'.$row['email'].'">'.htmlspecialchars($row['name']).'</a>';
        echo '&nbsp;('.$row['date'].')<br><br>';
        echo nl2br(htmlspecialchars($row['text']));
        echo '<div class="hr"></div>';
    }
?>

// Læser ind for at kunne slette comments<br>
<?php

//<-------- det er koden herfra der skal ændres --------->
//<-------- så man retunere til News id: (parent)-------->
//<-------- demo på http://www.dansk-radio.dk/new/------->
//<-------- logind er demo demo ------------------------->

    if(!empty($_GET['id']))
    {
    mysql_query("DELETE FROM comments WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['id'])." LIMIT 1");
    }

    $result = mysql_query("SELECT * FROM comments where parent=".$_GET['id']."") or die(mysql_error());

    if (mysql_num_rows($result) == 0)
    {
        echo "<b>Der er ingen kommentar tilføjet til denne nyhed</b>";

    }
    else
    {
        while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {
            echo "<b>News id:= ";
            echo $row['parent'].'<br>';
            echo "Navn: ";
            echo $row['name']."<br>";
            echo "E-Mail: ";
            echo $row['email']."<br>";
            echo "Tekst: ";
            echo $row['text']."<br></b>";

            echo "<li><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?id=".$row['id']."\"><b>Slet kommentar id:= ".$row['id']."</b></li></a><br>\n";

        }
?>

<br><br>

<div class="hr"></div>
<a href="http://schaefner.dk" class="author">schaefner|dk</a> <a href="administration.php">Administration</a> | <a href="index.php?f=loggedout">Log ud</a>
<br><br><br>
</body>
</html>
Avatar billede nizo Nybegynder
23. december 2005 - 00:13 #1
Du skal sætte en

header("location: index.php");

paa den side hvor du sletter..
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
23. december 2005 - 00:32 #2
eller <script>location.href='blabla.php';</script>

Fordelen ved <script>locati... er at man kan sætte det lige hvor man vil  og header("lo..") kan kun sættes før noget bliver udskrevet.

//Louv!
Avatar billede nizo Nybegynder
23. december 2005 - 00:35 #3
Og ved at sætte en header gør man det rigtigt ;)
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
23. december 2005 - 11:30 #4
ja ja men tænk nu på hvis din kode ser sådan ud..

<?
$side = $_GET['side'];
?>
<html>
<head>
</head>
<body>
<table>
<tr>
<td width="200px"><? include("menu.php"); ?></td>
<td width="500px"><? include("$side.php"); ?></td> // Her inkluderes diverse sider..
</tr>

</body>
</html>
Avatar billede jorn1 Nybegynder
23. december 2005 - 20:19 #5
Ja jeg har nok ikke forklaret mig godt nok, der den del af kode som ser her som er der hvor jeg onsker at retunere efter DELETE af af en id i comments og der efter retunere til den side den kom fra.
demo side www.dansk-radio.dk/news/

// Læser ind for at kunne slette comments<br>
<?php

//<-------- det er koden herfra der skal ændres --------->
//<-------- så man retunere til News id: (parent)-------->
//<-------- demo på http://www.dansk-radio.dk/new/------->
//<-------- logind er demo demo ------------------------->

    if(!empty($_GET['id']))
    {
    mysql_query("DELETE FROM comments WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['id'])." LIMIT 1");
    }

    $result = mysql_query("SELECT * FROM comments where parent=".$_GET['id']."") or die(mysql_error());

    if (mysql_num_rows($result) == 0)
    {
        echo "<b>Der er ingen kommentar tilføjet til denne nyhed</b>";

    }
    else
    {
        while ($row = mysql_fetch_assoc($result))
        {
            echo "<b>News id:= ";
            echo $row['parent'].'<br>';
            echo "Navn: ";
            echo $row['name']."<br>";
            echo "E-Mail: ";
            echo $row['email']."<br>";
            echo "Tekst: ";
            echo $row['text']."<br></b>";

            echo "<li><a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?id=".$row['id']."\"><b>Slet kommentar id:= ".$row['id']."</b></li></a><br>\n";

        }
?>
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
24. december 2005 - 00:08 #6
// Læser ind for at kunne slette comments<br>
<?php

//<-------- det er koden herfra der skal ændres --------->
//<-------- så man retunere til News id: (parent)-------->
//<-------- demo på http://www.dansk-radio.dk/new/------->
//<-------- logind er demo demo ------------------------->

    if(!empty($_GET['id']))
    {
    mysql_query("DELETE FROM comments WHERE id = ".mysql_real_escape_string($_GET['id'])." LIMIT 1");
    echo "<script>location.href='dinside.html';</script>"; // Link til din retunerings side
    }
Avatar billede jorn1 Nybegynder
25. december 2005 - 16:33 #7
vil bare hele tiden gå til dinside.html som en lykke