Avatar billede avon Nybegynder
21. december 2005 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

connectionstring til Oracle i .NET 2.0

Jeg har et projekt i .NET 2.0 som forbinde til en MSSQL-DB vha. en SqlConnection og en connectionString på formen:

packet size=4096;user id=[USERID];data source=[DATASOURCE];persist security info=False;initial catalog=[INITIAL CATALOG];password=[PASSWORD];pooling=true;min pool size=100;max pool size=300;

Dette projekt skal nu også kunne køre op mod en Oracle-DB, ved blot at ændre i connectionString'en.

OracleConnection fra .NET 1.1 bruges ikke i version 2.0, så min tanke var at man netop altid kunne bruge en SqlConnection i koden og så blot skifte ConnectionString.

Jeg har forsøgt med forskellige variationer uden held af:

Provider=MSDAORA;Data Source=[SOURCE];User ID=[USERID];Password=[PASSWORD]

Så vidt jeg kan se kan SqlDataSource heller ikke bruges til formålet.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2005 - 13:44 #1
SqlConnection er kun til SQLServer !

OracleConnection eller evt. OleDbConnection

connection strings kan slåes op på www.connectionstrings.dk

hvis du bruger .NET 2.0 DbProviderFactory kan du parameterisere klassen også
Avatar billede avon Nybegynder
21. december 2005 - 14:18 #2
OracleConnection er ikke understøttet i .NET 2.0 så den er udelukket:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemdataoracleclientoracleconnectionclasstopic.asp

OleDbConnection kan vel godt bruges til både Oracle og MSSQL, men ellers vil jeg da lige kigge nærmere på DbProviderFactory og se om det er noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. december 2005 - 14:36 #3
det er .NET 1.1 dokumentation

#Note: This namespace, class, or member is supported only in version 1.1 of the .NET Framework

betyder "ikke i 1.0"

.NET 2.0 dokumenationen siger:

#Version Information
#.NET Framework
#Supported in: 2.0, 1.1

D.v.s. du kan godt bruge den i 2.0
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2006 - 06:02 #4
OK ?