Avatar billede chronnos Nybegynder
19. december 2005 - 15:08 Der er 3 kommentarer

Fejl i NS record filen

Hej. Jeg skal til at reddelegere nogle domæner til en nameserver som jeg selv administrerer. Zone-fil ser sådan ud:

mydomain.dk            IN  SOA ns1.domain.dk. this.domain.dk. (
                        2005070501      ; serial number
                        3600    ; refresh
                        3600    ; retry
                        86400  ; expire
                        43200  ) ; minimum TTL
;

mydomain.dk    NS      ns1.domain.dk.
mydomain.dk    NS      ns2.domain.dk.
mydomain.dk    MX      10      mail.one2make.dk.
mail.mydomain.dk        A      11.11.11.11
www.mydomain.dk        A      12.12.12.12

Når jeg forsøger at reddelegere domænet hos dk-hostmaster, så får jeg følgende tilbage:
"Navneserveren, ns1.domain.dk, indeholder ikke NS record for domænet, mydomain.dk. Ret venligst fejlen og prøv igen."

Det kan være jeg har lavet fejl i oprettelsen, men kan ikke se den. På forhånd tak for hjælpen :-D
Avatar billede czar Nybegynder
19. december 2005 - 15:49 #1
svært at sige når man sidder med en kopi af noget du har editeret igen bagefter

kort sagt, smid den rigtige zonefil, eller find selv fejlen
Avatar billede lap Nybegynder
20. december 2005 - 03:08 #2
enig med czar da det umiddelbart ser rigtigt ud, men det kunne måske være et manglende "." i første mydomain.dk - eller at navneserveren ikke er genstartet.

Prøv at spørge lokalt med "nslookup -q=ns mydomain.dk. 127.0.0.1"
Avatar billede chronnos Nybegynder
20. december 2005 - 11:18 #3
Tak for hjælpen, jeg fandt ud af det. På den sekundære NS skal slave-record også oprettes, hvilket jeg også havde gjort.
Men jeg havde åbenbart glemt at genstarte ndc på den ;-). Pinligt...