Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 10:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til auto nummer

Hej eksperter.

Jeg skal have lavet en dropdown hvor det er muligt at vælge hvordan menupunkterne skal være i min menu.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at lave sådan en ?

Jeg tænkte den så sådan herud:

Før $titel
Nederst

Alt efter hvor mange punkter der er så skal den skrive "Før $titel" og så nederst skal der bare så "nederst"

Jeg har et felt i min tabel (cms_menu) der hedder "$plac" hvor der står numrer. den starter fra 1 og fortsætter ned..

Håber virkelig meget i kan hjælpe mig !
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2005 - 10:41 #1
Den forstod jeg ikke rigtigt, lidt mere forklaring tak?
Avatar billede jaw Nybegynder
16. december 2005 - 10:42 #2
Hvis jeg forstår dig korrekt:

$query = mysql_query("SELECT felt FROM tabel") or die(mysql_error());
$antal = mysql_num_rows($query);
echo "<select name='navn'>";
$i = 1;
while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
  if($i < $antal) {
    echo "<option value=''>Før: ".$row['felt']."</option>";
  } else {
    echo "<option value=''>Nederst</option>";
  }
  $i++;
}
Avatar billede jaw Nybegynder
16. december 2005 - 10:44 #3
Og så mangler der selvfølgelig lige:
echo "</select>";
...til aller sidst.
Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 10:58 #4
jaw - Ja jeg glemte at sige at skrive alt efter hvad for en "Før" man vælger, der skal den jo faktisk ændre ALLE numrene med endten -1 eller +1 da hvis det nye punkt til ind og stå før plads 2 så skal plads 2 ændres til 3. og den der hedder 3 skal så hedde 4 og 5 til 6 osv.. hvis i forstår.
Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 11:02 #5
lige en lille ændring:

<?
$query4 = mysql_query("SELECT plac,titel FROM cms_menu") or die(mysql_error());
$antal = mysql_num_rows($query4);
echo "<select name='plac' class=\"input\">";
$i = 1;
while($row4 = mysql_fetch_assoc($query4)) {
  if($i < $antal) {
    echo "<option value='".$row4['plac']."'>Før: ".$row4['titel']."</option>";
  } else {
    echo "<option value=''>Nederst</option>";
  }
  $i++;
}
echo "</select>";
?>
Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 11:04 #6
nu ser den i det mindste ud som den skal .. nu skal jeg bare have den til at gøre:

1. Hvis man vælger "nederst" skal den gå ind og tjekke det højeste nummer der står i "$plac" og + med 1.

2. Hvis man vælger før "2" skal alle der er efter nummer 2.. + med 1
Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 11:06 #7
i nummer 2 .. der mener jeg med "efter nummer 2" at de numre som er højere end 2 skal + med 1 :o)
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. december 2005 - 11:11 #8
Jeg ved ikke om du kunne bruge dette i dit eksempel: http://www.codebreaker.dk/exp/669557.php
Avatar billede xeox Nybegynder
16. december 2005 - 11:18 #9
Jo det er på den måde jeg gerne vil have det skal virke, men da jeg desværre ikke rigtig har plads til at lave det på den der måde bliver jeg nødt til at lave en dropdown .. eller en helt ny side :/
Avatar billede xeox Nybegynder
19. december 2005 - 09:14 #10
ingen der kan hjælpe ?
Avatar billede xeox Nybegynder
19. december 2005 - 09:48 #11
jakodo jeg tog det script du viste mig her: http://www.codebreaker.dk/exp/669557.php .. oprettede en ny side i stedet.. så det er fint.. smid svar :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 09:54 #12
Svar!
Avatar billede xeox Nybegynder
19. december 2005 - 14:46 #13
takker igen.

-lukket-
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. december 2005 - 14:48 #14
Takker for point!