Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 14:45 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

vandmærke på billeder tilføjes ved upload

er der en der kan lave en stump kode som tilføjer etellerandet.png til et billede som vandmærke når billedet bliver uploaded?

har allerede upload koden så det skal i ikke tænke på.

på forhånd tak.

Mvh Bjarke / Bjavle
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. december 2005 - 15:03 #1
Jeg legede på et tidspunkt med dette: http://www.codebreaker.dk/exp/644622.php
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 15:05 #2
jeg har allerede upload funktionen og den er implementeret i en del anden kode, så jeg skal bare bruge noget der smider det vandmærke ind over :-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. december 2005 - 15:07 #3
$imgSrc = $_FILES['userFile']['tmp_name'];

    $watermark = imagecreatefrompng($watermark_png);

    $watermark_width = imagesx($watermark);
    $watermark_height = imagesy($watermark);

    $image = imagecreatetruecolor($watermark_width, $watermark_height);

    list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize($imgSrc);
    switch($type)
    {
        case 1:
            $image = imagecreatefromgif($imgSrc);
            break;
        case 2:
            $image = imagecreatefromjpeg($imgSrc);
            break;
    }

    if($watermark_width > $width || $watermark_height > $height)
    {
        $dstim = imagecreatetruecolor(30, 10);
        imagecopyresampled( $dstim, $watermark, 0, 0, 0, 0, 30, 10, $watermark_width, $watermark_height );
        $dest_x = $width - 35;
        $dest_y = $height - 15;

        imagecopymerge($image, $dstim, $dest_x, $dest_y, 0, 0, 30, 10, 100);
    }
    else
    {
        $dest_x = $width - $watermark_width - 5;
        $dest_y = $height - $watermark_height - 5;

        imagecopymerge($image, $watermark, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermark_width, $watermark_height, 100);
    }

    //move_uploaded_file($_FILES['userFile']['tmp_name'], $uploadfile) or die("Unable to move file");

    switch($type)
    {
        case 1:
            imagegif($image,$uploadfile);
            break;
        case 2:
            imagejpeg($image,$uploadfile);
            break;
    }

    imagedestroy($image);
    imagedestroy($watermark);
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 15:44 #4
jeg kigger på det og ser om det virker
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 16:11 #5
kan ikke rigtigt få det til at virke.. det skal virke med følgende kode:

for($i = 0; $i < count($_FILES['file']['name']); $i++) {

if (isset($_FILES['file']['name'][$i]) && $_FILES['file']['name'][$i] !="") {

if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i])) {

move_uploaded_file ($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $dist . md5($_FILES['file']['name'][$i]).'.jpg');

else{

        echo"Der var en fejl under uploadet";

    }
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. december 2005 - 16:14 #6
Du har flere filer uploadet på samme tid?
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 16:15 #7
ja man vælger hvor mange man vil uploade længere oppe
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. december 2005 - 16:17 #8
Ok, så skal du have koden med ind i det ja! :o)
Prøv lidt selv, kunne odt give dig færdig kode, men prøv lige lidt først.
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 16:20 #9
jeg har lige prøvet men kan ikke helt se mig ud af det.. hvordan får jeg ændret så det vandmærkede billede bliver til
move_uploaded_file ($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $dist . md5($_FILES['file']['name'][$i]).'.jpg');
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 16:32 #10
kunne godt bruge lidt hjælp.. er ikke den vilde koder :-(
Avatar billede bjavle Nybegynder
15. december 2005 - 17:11 #11
Nå.. jeg kan ikke få det til at virke??

ANDRE FORSLAG?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. december 2005 - 21:45 #12
Prøv evt at smid din kode herind, så kan folk da kigge på det, og prøve at hjælpe dig ud fra det.
Avatar billede bjavle Nybegynder
20. december 2005 - 11:47 #13
for($i = 0; $i < count($_FILES['file']['name']); $i++) {

if (isset($_FILES['file']['name'][$i]) && $_FILES['file']['name'][$i] !="") {

if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i])) {

move_uploaded_file ($_FILES['file']['tmp_name'][$i], $dist . md5($_FILES['file']['name'][$i]).'.jpg');

else{

        echo"Der var en fejl under uploadet";

    }
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. december 2005 - 21:34 #14
Dette er ikke testet...

$watermark_png = "watermark.png"; //Navn på det som skal være vandmærke...

for($i = 0; $i < count($_FILES['file']['name']); $i++)
{
    if (isset($_FILES['file']['name'][$i]) && $_FILES['file']['name'][$i] !="")
    {
        if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'][$i]))
        {
            $srcFile = $_FILES['file']['tmp_name'][$i];
            $dstFile = $dist . md5($_FILES['file']['name'][$i]).'.jpg';
            //move_uploaded_file ($srcFile, $dstFile);

            $watermark = imagecreatefrompng($watermark_png);

        $watermark_width = imagesx($watermark);
        $watermark_height = imagesy($watermark);

        $image = imagecreatetruecolor($watermark_width, $watermark_height);

        list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize($imgSrc);
      $image = imagecreatefromjpeg($srcFile);
        if($watermark_width > $width || $watermark_height > $height)
        {
        $dstim = imagecreatetruecolor(30, 10);
        imagecopyresampled( $dstim, $watermark, 0, 0, 0, 0, 30, 10, $watermark_width, $watermark_height );
        $dest_x = $width - 35;
        $dest_y = $height - 15;

        imagecopymerge($image, $dstim, $dest_x, $dest_y, 0, 0, 30, 10, 100);
        }
        else
        {
          $dest_x = $width - $watermark_width - 5;
        $dest_y = $height - $watermark_height - 5;

        imagecopymerge($image, $watermark, $dest_x, $dest_y, 0, 0, $watermark_width, $watermark_height, 100);
        }

            imagejpeg($image,$dstFile);
    }

    imagedestroy($image);
    imagedestroy($watermark);
        }
        else
        {
            echo"Der var en fejl under uploadet";
    }
//Resten af din kode...
Avatar billede bjavle Nybegynder
22. december 2005 - 17:43 #15
tak. den klager over en unexpected }
Avatar billede bjavle Nybegynder
22. december 2005 - 17:53 #16
jeg har fået fjernet den } som var for meget.. nu uploader billedet godt nok men der kommer ikke noget vandmærke på
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. december 2005 - 18:05 #17
Du må prøve at debugge dig lidt frem...
Avatar billede bjavle Nybegynder
23. december 2005 - 09:41 #18
niks virker ikke.. men smid et svar. jeg lukker spørgsmålet, finder på en anden løsning
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. december 2005 - 09:50 #19
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. juni 2006 - 09:03 #20
Takker for point.