Avatar billede michael21dk Nybegynder
15. december 2005 - 10:09 Der er 7 kommentarer

hvad er fejlen?

Hej eksperter

hvad er fejlen i dette lille script

<?php
mysql_query("SELECT * FROM kommentar ORDER BY dato LIMIT 1");
echo'<tr><td bgcolor="#669999">$row['navn']</td><td bgcolor="#669999">$row['kommentar']</td></tr>';
?>
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2005 - 10:23 #1
Havd er $row og hvor bliver den sat?
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2005 - 10:23 #2
Eller hvad* :)
Avatar billede dimsushi Nybegynder
15. december 2005 - 10:23 #3
Du skal vel sende din mySQL forespørgsel til en variable før du kan skrive den ud.
Avatar billede dimsushi Nybegynder
15. december 2005 - 10:23 #4
For langsom er hvad jeg er... ;)
Avatar billede yezbarh Nybegynder
15. december 2005 - 10:43 #5
<?php
$q = mysql_query("SELECT kommentar, navn FROM kommentar ORDER BY dato LIMIT 0,01");
while ($row = mysql_fetch_array($q))
{
  print "<tr><td bgcolor=\"#669999\">". $row[navn] ."</td><td bgcolor=\"#669999\">". $row[kommentar]."</td></tr>";
}
?>
Avatar billede michael21dk Nybegynder
15. december 2005 - 11:40 #6
jeg får denne fejl...

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\test\index.php on line 156

og det er i denne linie

while ($row = mysql_fetch_array($q))
Avatar billede barklund Nybegynder
15. december 2005 - 12:21 #7
Så er din sql-sætning jo (også) forkert - det føærste man altid gør er at proppe en "or die" efter mysql_query:

<?php
$q = mysql_query("SELECT kommentar, navn FROM kommentar ORDER BY dato LIMIT 0,01") or die("SQL fejl: ".mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($q))
{
  print "<tr><td bgcolor=\"#669999\">". $row[navn] ."</td><td bgcolor=\"#669999\">". $row[kommentar]."</td></tr>";
}
?>