Avatar billede lighterus Nybegynder
14. december 2005 - 00:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvor man finder en API i stil med Javas til C plus plus

Jeg har førhen programmeret en smule i java hvor man jo har adgang til den glimrende API.
F.eks. hvis man nu vil lave en ramme så er der en Frame klasse i api'en så man kan skrive
class MyClass extends Frame { ... }
og når man så laver en instans af MyClass har man oprettet en frame(ofte med visse værdier man lige skal angive først)

Jeg er så gået væk fra Java igen og ville sætte mig ind i C++, men jeg synes ikke jeg kan finde en API i samme stil i dette sprog?

Mit spørgsmål er så hvorfra får man lignende generelle funktioner som dem der er i java? For jeg har svært ved at forestille mig at folk sidder og koder sindssygt lange funktioner til hver lille ting man skal lave... ?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. december 2005 - 00:33 #1
Der er flere muligheder, da C++ i sig selv ikke har noget GUI.

Nogle kompilere har deres egne biblioteker, f.ex. Microsoft og .net (eller MFC), eller Borland og deres VCL osv.

Man kan også bruge et 3. part bibliotek f.ex.:
http://www.wxwidgets.org/
http://smartwin.sourceforge.net/
http://www.trolltech.com/

Andre koder i Win32 Api, men det giver "Sindsygt lange funktioner"
Avatar billede lighterus Nybegynder
14. december 2005 - 12:22 #2
ok tak det er jo lige det jeg søgte opretter du et svar så du kan få dine point ? :)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. december 2005 - 19:51 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2006 - 15:15 #4
Det er alt sammen meget fint, bertelbrander, men kunne vi ikke holde lidt orden i forummet så det er tydeligt at et spørgsmål er besvaret? lighterus - svar selv og luk spørgsmålet?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
09. januar 2006 - 20:07 #5
lighterus må naturligvis gerne lave et svar og acceptere det, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede lighterus Nybegynder
10. januar 2006 - 15:41 #6
hermed lukket.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. januar 2006 - 19:20 #7
lighterus, så mangler du bare at acceptere dit svar.