Avatar billede ibhansen Nybegynder
13. december 2005 - 21:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flere variabler i adresselinien

Hvis jeg nu har det her www.mitdomæne.dk/index.php?var=1 til at stå i adresse linien, og jeg gerne vil have en til der op, hvordan gør man så det? Jeg ved godt man bare kan skrive www.mitdomæne.dk/index.php?var=1&var2=2 men mit problem er, at jeg har lavet en knap, der laver en af variablerne, og det gør så åbenbart at den første bliver slettet.
Avatar billede viper_killerguy Nybegynder
13. december 2005 - 21:41 #1
<form ...>
...
<input type=hidden name="var2" value="2">
...
</form>
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. december 2005 - 21:42 #2
bruger &
eks. www.mitdomæne.dk/index.php?var1=1&var2=2
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. december 2005 - 21:42 #3
glem mit
Avatar billede dmdisco Nybegynder
13. december 2005 - 21:43 #4
eller bare gem din var i get på form submitten

<form action="index.php?var=1">
Avatar billede yezbarh Nybegynder
13. december 2005 - 21:47 #5
Loader du fx. siden med:
index.php?var=1

og vil have den til at stadig vise ?var=1, bare med en ekstra en, når der trykkes submit, så lav:

<form action="index.php?var=1&nogetNyt=true" />
..

</form>
Avatar billede ibhansen Nybegynder
13. december 2005 - 22:41 #6
yezbarh du har fat i noget af det rigtige, men var og var2 er afhængig af noget, der læses fra en tekstboks.
Avatar billede yezbarh Nybegynder
13. december 2005 - 22:57 #7
Dvs. du kalder altså siden sådan:
?var=noget&var2=noget

og vil gerne lave en ekstra &var3=.. i formen, således ?var=noget&var2=noget stadig bliver i urlen?

for så er det jo bare :

<form action="index.php?var=1&nogetNyt=true&endnuNogetNyt=yeps" />
Avatar billede yezbarh Nybegynder
13. december 2005 - 23:05 #8
Noget ala sådan??

http://yezbarh.dk/pub/671956.php?trykket=ja

1.) Du loader siden med ?trykket=ja
2.) Der kommer en form frem, tryk på den.
3.) Nu får du en tekst frem som kun kommer hvis ?nyt=yep er i URL'en

- Der beskrev jeg vidst det kunne lade sig gøre og at ?trykket=ja godt kan samarbejde med ?nyt=jep til ?trykket=ja&nyt=yep
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. december 2005 - 08:57 #9
Næsten, men det der skal stå i $nyt er afhængig hvad der er valgt i en dropdown menu.

echo "<form ACTION='index.php?var=1&var2=YES' method='post'>";
echo "<select name='aunr'>\n";
while ($row = mysql_fetch_array($sql, MYSQL_NUM)) {
    echo "<option value=$row[0]>Plads nr. $row[2] &rArr; $row[0]</option>\n";
}
echo "</select>";

echo ("<input type='submit' value='Vis'>");

echo "</form>";

Den skriver jo kun det jeg har defineret under ACTION hvor i mod nedenstående skriver en variabel afhængig af dropdown boksen, dog slettet den alt det der stod før.

echo "<form ACTION='index.php?var=1var2=YES' method='post'>";
echo "<select name='aunr'>\n";
while ($row = mysql_fetch_array($sql, MYSQL_NUM)) {
    echo "<option value=$row[0]>Plads nr. $row[2] &rArr; $row[0]</option>\n";
}
echo "</select>";

echo ("<input type='submit' value='Vis'>");

echo "</form>";
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. december 2005 - 08:58 #10
Det sidste jeg skrev var forkert, det var det her jeg mente:

echo "<form>";
echo "<select name='aunr'>\n";
while ($row = mysql_fetch_array($sql, MYSQL_NUM)) {
    echo "<option value=$row[0]>Plads nr. $row[2] &rArr; $row[0]</option>\n";
}
echo "</select>";

echo ("<input type='submit' value='Vis'>");

echo "</form>";
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. december 2005 - 17:15 #11
Fandt selv en løsning. Tak for hjælpen.
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. december 2005 - 17:15 #12
Fandt selv en løsning. Tak for hjælpen.