Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
13. december 2005 - 21:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bat programering med flytning af filer fra mapper

Hej altvidende.
nu har jeg brug for lidt hjælp med det gode gamle sprog :)

Jeg har en gruppe mapper (mange) med vidt forskellige navne. de mapper indeholder hver et par filer. jeg vil så have at batfilen går ind i alle mapper fra en ende af og flytter filerne ud i mappen hvor den bliver startet fra eller en mappe jeg vælger.

håber i kan hjælpe mig. mangler faktisk bare hjælpen med at få den til at kigge ind i hver mappe og så køre flytningsfunktionen.

På forhånd tak
Bjørn
Avatar billede bertelbrander Praktikant
13. december 2005 - 22:02 #1
Du burde kunne bruge noget i stil med:
@echo off
setlocal
set Dest=C:\temp
set Src=C:\Whatever
for /F "tokens=*" %%I in ('dir /S /B %Src%\*') do echo move "%%I" "%Dest%"

Det flytter alle filer fra Src inklusive undermapper til Dest.

Du starter med at rette Src og Dest
Så kører du det, og studerer det det skriver, hvis det ser ok ud, sletter du ordet echo i sidste linie.
Du kan også slette echo og erstatte ordet move med copy, så vil det kopiere filerne og ikke flytte.
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
13. december 2005 - 22:18 #2
Du er en engel :D
det har jeg kæmpet med i flere dage.
kan du så lægge et svar så du kan få mere tak :D
Avatar billede bertelbrander Praktikant
13. december 2005 - 22:20 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
13. december 2005 - 22:21 #4
så kan dette jo være din start .. og skal jo lukke den ;)
Avatar billede roenving Novice
15. december 2005 - 13:14 #5
Hvis bertel ikke vil have point, lukker du den bare med et tak som svar, og beholder dine point !-)
Avatar billede bgoalias2001 Nybegynder
15. december 2005 - 15:35 #6
bertelbrander mange tak