Avatar billede lord_dacal Nybegynder
13. december 2005 - 11:15 Der er 10 kommentarer

The active editor does not contain a main type.

JEg er ved at lære at programere i Java (ved hjælp af toturialen docjava.dk) jeg har JDK 5.0, og programere i Eclipse Version: 3.1.0

Problemet ligger i at når jeg kører min Test class (som indeholder en main metode) som importere en pakke og tester den pakkes metode kommer denne besked: "The active ecitor does not contain a main type." Jeg ved ikke hvad jeg gør galt. Hvis nogen vil se kille teksterne kan de bare sende en mail til superDACAL@hotmail.com

JEg giver kun 15 point for jeg ved ikke hvor svært det her er.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. december 2005 - 12:51 #1
Og main har den rigtige signatur ?

Prøv evt. at højreklikke på filen ude til venstre og så vælge run as java app
i kontekst menuen..
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
13. december 2005 - 12:54 #2
Jeg kører altid ved at havde den fil jeg kører som den aktive (den der er markeret) og så bruge Run>Run as> Java appl. (fra værktøjslinjen i toppen)
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
13. december 2005 - 19:34 #3
Fik du løst dit problem ?
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
25. december 2005 - 20:32 #4
Nej
Avatar billede jaffafo Nybegynder
27. december 2005 - 09:29 #5
ville det ikke være nemmere at poste koden her? :)
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
03. januar 2006 - 14:00 #6
Der er omkring 6 siders source kode, og jeg ved ikke hvordan man kan uploade den til nettet og så vise et link her :(

(Jeg er da villig til at give lidt point for det ;)
Avatar billede jaffafo Nybegynder
03. januar 2006 - 14:43 #7
du kan da bare kopiere koden og sætte den ind her.. :)
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
05. januar 2006 - 07:53 #8
Her får i den så, med testen først (den som viser fejlen):

import Organismer.*;

class TestOrganismer {

  public static void main( String[] argv ) {

    Plante p = new Plante();
    System.out.println( p );

    PlanteSpiser ps = new PlanteSpiser();
    System.out.println( ps );

    Rovdyr r = new Rovdyr();
    System.out.println( r );

    System.out.println( "Spisetid..." );

    ps.spis( p );
    r.spis( ps );

    System.out.println( p );
    System.out.println( ps );
    System.out.println( r );

    for ( int i=0; i<15; i++ ) {
      p.gro();
      ps.gro();
      r.gro();
    }

    System.out.println( "15 år er gået..." );

    System.out.println( p );
    System.out.println( ps );
    System.out.println( r );
  }

Og resten: (og jeg har desvære kopiret det fra min toturial da jeg trode det var koden det var i vejen med)

package Organismer;

public class Organisme {

  private boolean levende;
  protected int alder;

  public Organisme() {
    levende = true;
    alder = 0;
  }

  public void dø() {
    levende = false;
  }

  public boolean gro() {
    alder++;
    return true;
  }

  public String toString() {
    String s = "[" + alder + " år, ";
    if ( levende )
      s += "levende";
    else
      s += " død";
    s += "]";

    return s;
  }

package Organismer;

public class Plante extends Organisme {

  public void dø() {
    if ( alder > 3 )
      super.dø();
  }

  public String toString() {
    return "[Plante: " + super.toString() + "]";
  }

package Organismer;

public class Dyr extends Organisme {

  private int maxAlder;

  public Dyr( int mA ) {
    maxAlder = mA;
  }

  public boolean gro() {
    super.gro();

    if ( alder > maxAlder ) {
      dø();
      return false;
    } else
      return true;
  }

  public String toString() {
    return "[" + super.toString() + ", max. levetid: " + maxAlder + "]";
  }

package Organismer;

public class PlanteSpiser extends Dyr {

  public PlanteSpiser() {
    super( 20 );
  }

  public void spis( Plante p ) {
    p.dø();
  }

  public String toString() {
    return "[PlanteSpiser: " + super.toString() + "]";
  }

package Organismer;

public class Rovdyr extends Dyr {

  public Rovdyr() {
    super( 10 );
  }

  public void spis( PlanteSpiser ps ) {
    ps.dø();
  }

  public String toString() {
    return "[Rovdyr: " + super.toString() + "]";
  }

Det var det hele
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
09. januar 2006 - 08:13 #9
Fejlmeldingen er nu blevet ændret til:

Severity    Description    Resource    In Folder    Location    Creation Time
2    The project cannot be built until build path errors are resolved    Organismer            9. januar 2006 08:11:00
2    Unable to read '.classpath' file of project Organismer    Organismer            9. januar 2006 08:11:00
2    Implicit super constructor Bolig() is undefined for default constructor. Must define an explicit constructor    Lejlighed.java    Bolig/Bolig    line 3    6. december 2005 10:42:37
2    Implicit super constructor Bolig() is undefined. Must explicitly invoke another constructor    Villa.java    Bolig/Bolig    line 7    6. december 2005 10:42:37
2    The method set(int, int, int, boolean) in the type Villa is not applicable for the arguments (int, boolean, int, int)    Villa.java    Bolig/Bolig    line 8    6. december 2005 10:42:37
2    Syntax error on token "println", = expected after this token    Test.java    Breve    line 6    6. december 2005 10:42:37
2    Syntax error on token(s), misplaced construct(s)    Test.java    Breve    line 6    6. december 2005 10:42:37
2    The method sqrt(double) is undefined for the type Basis    Basis.java    Lommeregner    line 27    8. december 2005 15:32:42
2    Syntax error on token "5", delete this token    Tipskupponnen.java    Tipskupponnen    line 1    6. december 2005 14:30:04
1    The field Villa.UdAreal is never read locally    Villa.java    Bolig/Bolig    line 5    6. december 2005 10:42:37

Og jeg kan ikke kører filerne overhovedet nu, medmindre jeg siger den skal ignorere at de fejl der er.
Avatar billede lord_dacal Nybegynder
09. januar 2006 - 08:15 #10
Ups det er vidst til en hel anden mappe?

Det er kun de 2 øverste fejl i skal tage jer af:

2    The project cannot be built until build path errors are resolved
2    Unable to read '.classpath' file of project Organismer    Organismer