Avatar billede maxikoll Nybegynder
12. december 2005 - 22:15 Der er 3 kommentarer

Tilføje EventHandler i netsted DataGrid (VB.NET)

Jeg har en repeater, som har et DataGrid nested i. I min repeaters ItemDataBound, der binder jeg DataGrid'et. Mit problem er så, at jeg har brug for en EventHandler på det nestede DataGrid, så den skal også laves når der bindes.

I C# er det ikke et problem, der har jeg gjort det sådan her (er i ItemDataBound på parent):
DataGrid dg = (DataGrid)e.Item.FindControl("dgResult");
dg.ItemDataBound += new DataGridItemEventHandler(dgResult_ItemDataBound);

Men hvordan pokker gør man lige det i VB.NET? :-S
Avatar billede maxikoll Nybegynder
13. december 2005 - 11:27 #1
Jeg kan få den til det i ItemDataBound, men ikke med ItemCommand.

Prøver på at bruge "AddHandler dgResult.ItemDataBound, AddressOf dgResult_ItemDataBound", men det er en nitte.
Avatar billede snepnet Nybegynder
13. december 2005 - 18:04 #2
hvorfor vil du gøre det i ItemCommand? - hvis du vil tilføje en handler skal du nok hellere prøve i ItemCreated på dit parentgrid.
(vb-syntaksen synes jeg ser fin ud)
mvh
Avatar billede maxikoll Nybegynder
14. december 2005 - 11:41 #3
Jeg skal bruge en ItemCommand, for at fange click events på det nestede datagrid. I stedet for at græde over det lavede jeg det hele om til ikke at være nested og fuskede her og der desværre :-)