Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. december 2005 - 03:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XML fortolker

Hej,
Jeg mangler et script der tager et vilkårligt XML-dokument og viser dataene på en fornuftig måde...

Nogle forslag?
Avatar billede lindstam Nybegynder
11. december 2005 - 09:31 #1
Prøv at åbne dit xml dokument i word 2003 eller word xp....
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. december 2005 - 11:42 #2
internet explorer viser det også ganske nydeligt, men hvis det er for at vise det på en webform, kan du bruge xml-kontrollen:

<asp:xml runat="server"></asp:xml>

den kan du give både en DocumentSource (for din xml-fil) og en TransformSource (hvis du har noget xslt du vil bruge til at transformere xml'en med).

mvh
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. december 2005 - 21:59 #3
Problemet med <asp:xml runat="server"></asp:xml> er bare at den kun kan bruge lokale filer... skal bruge noget der kan tage et xml-dokument der ligger på en anden http-server
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. december 2005 - 22:15 #4
har du prøvet at vise billeder fra en database på en side?
- du kan bruge den samme teknik til at referere xml-dokumenterne:
DocumentSource="SomeLocal.aspx?file=http://www.blah.dk/someXml.xml
så gufler du bare den eksterne xml, og renderer den direkte til outputstream.
mvh
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. december 2005 - 22:20 #5
uhh... nu er jeg ikke så skarp til .net... noget du har et eksempel på?
Avatar billede snepnet Nybegynder
11. december 2005 - 22:59 #6
// du kan hente en given response sådan her:
WebRequest request = WebRequest.Create(<url>);
WebResponse response = request.GetResponse();

// og du kan også gufle output:
StreamReader reader = new StreamReader(response.GetResponseStream());
string result = reader.ReadToEnd();

// og... du kan så bruge det selv som output
Reponse.Write(result);

såh... du kan lave en side - der tager en absolut sti som querystring parameter, og du kan så bruge den til at hente xml'en og udskrive den i til din response stream.

giver det mening?

mvh
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
11. december 2005 - 23:37 #7
Det burde kunne lade sig gøre :P

Smid et svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
12. december 2005 - 08:37 #8
kommer her :o)
sig til hvis der bliver ballade med det.
mvh