Avatar billede jakob-s Nybegynder
11. december 2005 - 01:20 Der er 3 kommentarer

Kan ikke bruge variabel i en funktion "[0].document.form1.knap.va

Jeg har 2 frames en højre og en venstre.I venstre er der billeder/tekst der er gennereret af PHP/MYsql.
Ved hvert billede er der en knap, som skal flytte billedet og tekst over til højre, hvor det så
kan redigeres.
Her er der lidt kode.

<head>
<title>Fremviser</title>
<script language="javascript">

function flyt(knap) {
alert('velkommen :' +knap);// Er lavet for at se, om vædien er kommet med ind i funktionen OK.
parent.frames[1].document.form1.idnr.value = parent.frames[0].document.form1.knap.value;
parent.frames[1].document.form1.uploadb.disabled="disabled";
return
}
</script>
Og så lidt kode for at hente billederne/tekst,

bla.bla.
derefter.

<?php
$felt_taeller = 1;
while ($data = mysql_fetch_row($result)){// start på visning af tabel ?>
<table border="1" cellspacing="0" cellpadding="2" summary="">
<tr>
<td>
""Dette er knappen"" <input name="" onclick="flyt('<?php echo $felt_taeller.'a'?>');" type="button" value="Ret"  style="font-size: 10px;"/><br />
Indexnr.<br />
""DEtte er tekst""<input name="<?php echo $felt_taeller.'b'?>" id="" style="font-size: 10px;"  size="3"  value="<?php echo $data[0];?> "/><br />
Og så noget mere kode.

Hvad er der galt med min funktion flyt(knap).Kan man ikke bruge variabler i denne linje.
parent.frames[1].document.form1.idnr.value = parent.frames[0].document.form1.knap.value;  HJÆLP!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. december 2005 - 08:35 #1
parent.frames[0].document.form1.elements[knap].value
Avatar billede jakob-s Nybegynder
26. december 2005 - 13:09 #2
Tak for hjælpen Erik. Jeg har været indlagt på et sygehus, så det er derfor jeg føst svarer nu.
Hilsen Jakob-s.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. december 2005 - 13:57 #3
Helt i orden. Jeg samler slet ikke på point. Accepter blot eget svar.