Avatar billede weinreich Nybegynder
09. december 2005 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Norske og letiske personnumre?

Halli hallo

Jeg sidder og skal lave noget validering på cpr numre. Derfor vil jeg spørge om der er nogen der ved hvilket format det norske og det letiske person nummer er.
Det danske er jo let nok ######-#### med lidt forbehold for den rigtige dato. Det samme gælder det svenska. Men jeg har lidt problemer med at finde det norske og det letiske så jeg ville blive glad for lidt hjælp. Jeg har ikke brug for den store forgyldte validering. Bare et format som jeg kan checke løst op i mod.

Ellers god weekend til jer allesammen.

weinreich
Avatar billede roenving Novice
09. december 2005 - 17:31 #1
Jeg kender ikke deres formater, men hvorfor i alverden skal du bruge personnumre ?-)

I Danmark er de i hvert fald en nøgle til hvadsomhelst af oplysninger, det offentlige har på din person, så medmindre man er godkendt til det, må du ikke engang gemme det i en database !-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 07:27 #2
send dem en mail og spørg det er der nok mere fremtid i end at spørge her ok fair den Norske kunne du være heldig at få men den Letiske, så køber jeg hellere en lottokupon ;)

Letiske, http://amb.urm.lt/danija/ambtopmenuitems.php?TopMenuID=897&SiteID=51&LangID=18

Norske,
http://www.norsk.dk/info/embassy.htm
Avatar billede weinreich Nybegynder
19. december 2005 - 11:01 #3
Jeg endte faktisk med at skrive til den letiske ambassade... fik svaret der...