Avatar billede mulemule Nybegynder
08. december 2005 - 20:27 Der er 2 kommentarer

Hvordan virker en login handler i PHP.

Jeg er ved at bygge et web-system vha asp.net som får behov for at samarbejde med et andet web-system på en anden server som er skrevet vha php.

Det mit system får hehov for er at vide om en bruger er logget ind i php systemet.

Hvordan virker en log in handler i php ?

Jeg kunne godt tænke mig at man i php skulle lave en webservice, som man kan spørge om en bruger med dette navn, og denne brugerID er logget ind fra dette IP.

Men det forudsætter jo at php systemet har en database over hvem der logget ind p.t. Dette kunne enten være ved at brugerne var gemt i en database, eller ved at de blev husket i en klasse i ram.

Mvh
Avatar billede netraider Nybegynder
09. december 2005 - 11:36 #1
PHP har ikke drag-and-drop login handlers som ASP.NET, der findes masser af færdig kode til at producere det, men ikke nogen decideret login handler.

PHP har ingen problemer med at forespørge via en webservice om brugerdetaljer, der findes masser af SOAP libs til PHP. SOAP er hvad webservices bygger på.

Det er MEGET usikkert at logge en bruger ind baseret på IP, jeg er ret sikker på at ASP.NET benytter sig af cookies. En mulighed er at ASP.NET sætter en cookies med et sessionid, som PHP så kan læse og validere op mod en database, forudsat løsningen ligger på samme domain. Ellers må man ud i andre løsninger.
Avatar billede mulemule Nybegynder
15. december 2005 - 03:28 #2
Tak for svar.

Det virker somon at du har godt tjek på sagen.

Den information jeg er ude efter er dog lidt en anden.

Men nu kan jeg næsten ikke forklare det... Men det går på det der med om php så husker hvem der er logget ind, om det står i en ram-klasse eller om det bliver gemt i en DB.

Har php overhovedet mulighed for at huske noget i ram ? Er det ikke 100% sessions orrienteret ?