Avatar billede ekzibit Nybegynder
08. december 2005 - 15:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Arbejdsgruppe laver knuder

Hej med jer,

Jeg har netop købt mig en ny bærbar til hjemmenetværket så det nu består af en stationær med kabelinternet og to bærbare med WIFI.

Alle tre maskiner er tilhørende gruppen "Arbejdsgruppe" og jeg har købt netværksopsætning på alle tre.

Der er desvæære et fildelingsproblem på trods af at klienten er installeret på alle tre maskiner.

De to bærbare kan se hinanden og udveksle filer både på WIFI og kabel, men den den stationære maskine kan kun udveksle med den gamle bærbare på WIFI. Hvis den nye forsøger modtager jeg meldingen om at der ikke er adgang.
Hvis jeg derimod sætter kable i den nye bærbare kan den godt udveksle filer med den stationære.

Mangler jeg et flueben eller kan firewall skabe det her WIFI problem. Jeg bruger Windows Firewall og Norton AV 2005. Har forsøgt at de-aktivere AV og firewall men problemet forsætter.

Jeg bruger en Sandberg G54 router, men da der kun er problemer mellem 2 af de 3 maskiner er det vel ikke problemet.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede ekzibit Nybegynder
08. december 2005 - 15:45 #1
Der skulle selvfølgelig have stået "kørt netværksopsætningen på alle tre."
Avatar billede ekzibit Nybegynder
19. december 2005 - 10:30 #2
Hmm...så meget for eksperter