Avatar billede hotmoller Nybegynder
07. december 2005 - 00:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændring af farve for disabled button

Hej eksperter

Jeg har nogle JButton's, som jeg har tilføjet et icon til.
Mit spørgsmål er så nu, om det er muligt at ændre den grå farve der vises, når man gør brug af følgende kommando
setEnabled(false)

Jeg har set på Class GrayFilter, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg sætter det i relation til mine setEnabeld(false) kald - google er ikke min ven her :(

GrayFiler:
http://download.java.net/jdk6/docs/api/javax/swing/GrayFilter.html

På forhånd tak!!
Avatar billede tjp Mester
07. december 2005 - 01:18 #1
Er den stadig grå hvis du tilføjer dit icon til disableIcon med:

button.setDisabledIcon(icon);
Avatar billede hotmoller Nybegynder
07. december 2005 - 01:49 #2
Hej tjp

Det kan være en mulig løsning til mit problem. Mit ønske er dog ikke at fjerne sløringen helt, men at gøre den mindre dominerende.

En mulighed er selvfølgelig at have to billeder for samme button, dvs. et helt utilsløret billede når knappen er enabled(true) og et delvist sløret billede når button er enabled(false).

Det lader dog til at java kan klare opgaven for mig, så jeg ikke behøver flere billeder, og bruge tid i photoshop.

Kom endelig med andre bud..
Avatar billede tjp Mester
12. april 2009 - 00:29 #3
Takker!! ;-)