Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 23:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Linieskift mangler ved copy/paste

Jeg har en codebox der ser sådan ud:

<div class=codebox><pre>
En masse tekst med linieskifte og diverse ASP/Java m.m. koder
</pre></div>

Men hvis jeg så kopiere indholdet af codebox'en som indeholder et eller flere linieskift, så bliver al teksten sat ind som en lang linie når jeg trykker paste, hvilket er meget upraktisk når det drejer sig om koder.
Men hvis jeg kopiere tekst uden for codebox'en så er der ingen problemer med linieskift.

Hvad kan problemet være ?

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men den tabel som div er i har en style med denne kommando:
style="table-layout:fixed; word-wrap:break-word;"
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
06. december 2005 - 10:36 #1
Gør den det også hvis du fjerner dit <pre> tag?
Har du prøvet at fremprovokere nogle linieskift med vbcrlf?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 10:41 #2
Det virker hvis jeg fjerner <pre>, men så kommer teksten ikke til at stå som jeg gerne vil have.

Teksten står "næsten" som den skal på siden, med linie skift og det hele, jeg kan bare ikke copy/paste, så det kommer til at se normalt ud.
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
06. december 2005 - 10:52 #3
Kan du prøve at paste html sourcen fra din side?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 11:06 #4
Håber det her er nok kode...

<table width="100%" style="table-layout:fixed; word-wrap:break-word;" border="0">
  <tr bgcolor="#191919">
    <td valign="top" style="padding-bottom: 3px; padding-left: 5px;">
      <h4>Billede i nederste højre hjørne</h4>
      <a href='/admin/webcode_edit.asp?id=4'>Rediger</a>
    </td>
  </tr>
  <tr>
    <td><br><div class=codebox><pre>body&nbsp;{<br>    background-color:&nbsp;#FFCC66;<br>    background-image:&nbsp;url("pic.jpg");<br>    background-repeat:&nbsp;no-repeat;<br>    background-attachment:&nbsp;fixed;<br>    background-position:&nbsp;right&nbsp;bottom;<br>}</pre></div></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
06. december 2005 - 11:17 #5
Hvis du udskriver koden som nedenfor vil det virke. Dvs. når du bruger <pre> tagget så undlad at bruge <br> til at lave linieskift med, men sørg istedet for at linieskiftet laves direkte i sourcen.

Kan du se hvad jeg mener?
<pre>
body&nbsp;{
background-color:&nbsp;#FFCC66;
background-image:&nbsp;url("pic.jpg");
background-repeat:&nbsp;no-repeat;
background-attachment:&nbsp;fixed;
background-position:&nbsp;right&nbsp;bottom;}
</pre>
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 11:27 #6
hvordan laver jeg så det i asp ?
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
06. december 2005 - 11:31 #7
Jamen du kan udskrive linierne en ad gangen så de kommer til at stå korrekt.
En anden og formentligt smartere måde er at benytte vbcrlf til at indsætte et linieskift, dvs. bruge det i stedet for der hvor du har skrevet <br>
...eller hvis du har al teksten til at ligge i en database eller variabel kan du gøre noget i stil med:

tekst = "hele min source code med <br> som linieskift"
nyTekst = replace(tekst, "<br>",vbcrlf)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 13:01 #8
Najs, det virker jo nu, mange tak.

Gi et svar hvis du vil have de 30 point :)
Avatar billede kratluskeren Nybegynder
06. december 2005 - 13:32 #9
Godt at høre det virker :)