Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. december 2005 - 19:24 Der er 4 kommentarer

MKDIR() safe-mode

$old = umask( 0 );
mkdir("www\test", 0777);
unmsk( $old );

nå jeg bruger den kode bliver min mappe lavet med user id 33 (apachi) så jeg kan ikke lave en under mappe til den.

Jeg får bare fejlen.

Warning: mkdir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 1252 is not allowed to access

/domains/www.arms-gallery.dk/www/test owned by uid 33 in /domains/www.arms-gallery.dk/www/admin/tools/md.php on line 2

har prøvet at gøre det med ftp funktionen i php istedet men, den virker ikke hver gang.
Avatar billede kokoko Nybegynder
05. december 2005 - 20:26 #1
hvad mener du med at ftp funktionen ikke virker hver gang?
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. december 2005 - 21:07 #2
Nogle gange logger den ikke ordentlig ind, nogle gange giver dan bare time out.
Avatar billede erikbredsted Nybegynder
05. december 2005 - 21:41 #3
det er min ftp funktion:

$FTP_Conn = ftp_connect("localhost", "21");
ftp_login($FTP_Conn, $user, $pass);
ftp_chdir($FTP_Conn, "www");
ftp_mkdir($FTP_Conn, "test");
$chmod = ftp_site($FTP_Conn, "CHMOD 0777 test");
ftp_close($FTP_Conn);
Avatar billede ajenbo Nybegynder
05. december 2005 - 21:49 #4
Tak erikbredsted for at skrive det for mig, nu er jeg hjemme og har registret min egen konto.