Avatar billede paya Nybegynder
04. december 2005 - 21:55 Der er 2 kommentarer

Netgear WG111 USB netkort mister forbindelsen

Hej!

Jeg har lige købt en ny Netgear router samt et netkort Netgear WG111 USB.
Jeg har problemer med min PC. Jeg kan godt koble på nettet men efter et minut bliver skærmen der viser netkortet nederst i højre hjørne rød. Hvis jeg så går ind og repaer forbindelsen bliver skærmen grøn igen, så jeg er på igen et minuts tid også bliver den rød igen. Hvis jeg pejer på netforbindelsen viser den at status er tilslyttet og signalstyrke Meget højt.
Fra min bærbar er der ingen problemen med USB nøglen, så der må være noget opsætning på min almindelig PC der skal laves om.
Kan nogen hjælp mig?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. december 2005 - 02:23 #1
Eller at din bærbare er tættere på din router.

Jeg har ikke checket, men går ud fra, at det er trådløst der er tale om.

Routere anvender normalt kanal 11 som default eller som fabriksindstillinger om du vil. Dermed er der fare for, at dine naboer også anvender kanal 11. Er der nogle i din nærhed som også har net på den kanal du anvender, så kan det "forvirre" netkortet, for dne går efter den bedste signal, og det er ikke nødvendigvis din router der har dette med andre routere i nærheden på samme kanal.

Løsningen kunne være at vælge en anden kanal og prøve dig frem. Du kan også hvis driveren til netkortet tillader det, afsøge for tilgængelige trådløse net. Den vil skrive hvilken kanal der anvendes på de fundne net, og så vælger du selvfølgelig en kanal, som afsøgningen viser, ikke findes i din nærhed.
Avatar billede kaledet Nybegynder
05. december 2005 - 16:23 #2
hvis du vælger at søge efter mulige acc points kan du bruge netstumbler, det virker veldig godt til formålet, der er der også mulighed for at overtage sit eget acc point, og ændre indstillingerne.

\\Anders