Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
03. december 2005 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tjek om bruger er online!

Hej.

Hvordan tjekker jeg om hvilke brugere der er online, så der fx. kan stå "Der er 4 brugere online
      - admin, jens, hans, mette"

altså så man kan se hvilke der er online og hvor mange?

// Louv
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
03. december 2005 - 13:39 #1
lav så når de kommer online så kommer de i en tabel for sig selv som feks hedder online
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
03. december 2005 - 13:48 #2
ja det tænkte jeg også på men hvordan tjekker jeg om de er offline=??
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
03. december 2005 - 13:49 #3
lav så at hvis de ikke er aktive på din side i feks 10 min så bliver de auto slettet igen..
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
03. december 2005 - 13:59 #4
hvordan gør man det?
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
03. december 2005 - 14:01 #5
hm denne kode har jeg brugt engang ved ikke om den dur ;)

    <?php
    }
    $q = mysql_query("SELECT * FROM status WHERE `brugernavn` = '".$_SESSION['brugernavn']."' LIMIT 1");
    if(mysql_num_rows($q) == 0)
    {
        mysql_query("INSERT INTO status (tid, brugernavn) VALUES (NOW(),'".$_SESSION['brugernavn']."')");
    }
    else
    {
        mysql_query("UPDATE status SET `tid` = NOW() WHERE `brugernavn` = '".$_SESSION['brugernavn']."'");
    }

    mysql_query("DELETE FROM status WHERE date_add(tid,interval 10 MINUTE) < NOW()");
}
?>
Avatar billede JOHN_DOE Nybegynder
04. december 2005 - 02:03 #6
Ved du hvad..
Jeg fik sgu hjælp af en fætter så jeg lukker lige spm'et