Avatar billede clausito Seniormester
03. december 2005 - 01:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgiver nu trådløs

Jeg opgiver sgu nu at sætte min PC op til trådløs netværk. Har en bærbar og en stationnær og en Hawking router. Den bærbare er på, men med en smc forbindelse. Den stationære har god forbindelse men jeg kan ikke komme på nettet - det er sgu da ikke for amatører

Er der på nettet en nem vejledning - forstår ikke forbindelsen er ok og så alligevel ikke på nettet. Og hvorfor finder den bærbare smc og ikke Hawking - må vist ringe til en ekspert

Men kan I hjælpe amatøren
Avatar billede kaledet Nybegynder
03. december 2005 - 12:56 #1
1. Der kan være flere grunde til det, jeg regner med at du har sat dit LAN op med hver sin interne ip?

2. Kører du samme form for kryptering på dine maskiner?

3. Det er en forholdsvis indviklet forklaring du er kommet med, så hvis man kunne mødes på msn senere på dangen kan jeg nok godt hjælpe dig. :)
Avatar billede clausito Seniormester
04. december 2005 - 14:15 #2
Takker for dit svar. Tror nu aldrig du får forklaret en amatør hvad man gør. Vi har netforbindelse via vores lille andelsboligforening, hvor en styrer det via en router (tror jeg) og så 8 ledninger ud til vores lejligheder. Jeg har et stik jeg bare kobler mit kabel til fra netkortet i PC´en og så havde jeg en hub jeg kunne koble den bærbare til. Det fungerede. Nu har jeg brugt Hawking routeren (den trådløse) som Hub og er altså vendt tilbage til de gamle tilstande - det fungerer

Men kan stadig se at jeg har et trådløst netværk

Synes jeg kan læse at problemet er at der er konflikt mellem de to router og min nye trådløse skal deaktivere DHCP - eller hvad det nu hedder. Vi har nemlig ikke fast IP adresse

Jeg har lært en masse nyt, men er altså ikke kommet videre. Jeg er på MSN via claus@pcabc.dk

Takker for din hjælp
Avatar billede kaledet Nybegynder
04. december 2005 - 17:03 #3
hmm, det skal jeg lige have kigget på når jeg kommer hjem fra arbejde.
men når det virker med en standart hub, hvorfor så ikke bare bruge den? det er meget hurtiere og også en del mere sikkert.!

men jeg vil lige konferere med en kammerat som jeg har noget "firma" med. så mødes vi nok på msn engang i aften..

\\Anders
Avatar billede clausito Seniormester
04. december 2005 - 17:15 #4
Kunne jo være rart at bruge den bærbare andre steder i huset - har hørt en PC i sengen, tjekke mails er godt for ægteskabet?
Avatar billede clausito Seniormester
04. april 2007 - 16:19 #5
Lukker