Avatar billede avarjo Nybegynder
01. december 2005 - 02:25 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Random baggrund i windows xp

Hvordan får jeg en Random-funktion(Automatisk-Billedskift) på min skrivebords-baggrund i win xp? Jeg har 3 billeder i jpg format. Nem løsning foretrækkes.
01. december 2005 - 07:10 #1
http://www.webshots.com/
ka' du godt få til at gøre det ønskede...
Avatar billede avarjo Nybegynder
01. december 2005 - 15:29 #2
Ja, men jeg havde forestillet mig noget i retning af en stump basic-kode eller lign. der kan få det til at køre pr. automatik i windows uden at skulle downloade div. programmer incl. div. spyware mm.
01. december 2005 - 16:05 #3
... har pt ikke yderliger...
Avatar billede bertelbrander Novice
01. december 2005 - 19:59 #4
Man kan gøre det med en lille bat fil:
@echo off
setlocal
set /A XXX= %random%
set /A XXX="%XXX% %%3"
if %XXX% EQU 0 set Image=C:\\test\\sample2.bmp
if %XXX% EQU 1 set Image=C:\\test\\c.bmp
if %XXX% EQU 2 set Image=C:\\test\\009.bmp
echo Windows Registry Editor Version 5.00>regtemp.reg
echo [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]>>regtemp.reg
echo "Wallpaper"="%Image%">>regtemp.reg
regedit /S regtemp.reg
RUNDLL32.EXE USER32.DLL,UpdatePerUserSystemParameters ,1 ,True
endlocal

3-tallet i linien "set /A XXX="%XXX% %%3"" angiver hvor mange billeder der skal skiftes mellem.
De efterfølgende linier angiver placering of navne på filerne.
Du kan f.ex. bruge kommandoen at til at køre bat-filen med passende mellemrum, eller bruge scheduled task.
Avatar billede avarjo Nybegynder
01. december 2005 - 20:06 #5
Og denne *.bat fil bertelbrander, hvor placeres den så i xp (stien)?
Avatar billede bertelbrander Novice
01. december 2005 - 20:09 #6
Det er lige meget hvor den ligger.
Husk at der skal to \ i stien til filerne.
08. december 2005 - 11:18 #7
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede ini Nybegynder
12. december 2005 - 19:40 #8
Denne løsning er nem.. for nem, men du kan jo se om det er noget. Det er et program klar til download. Du kan vælge hvilke billeder der skal bruges og hvor tit der skal skiftes. linket til downloadet er her: http://www.wallpaperchanger.de/archives/WallpaperChanger_v1.90.zip

håber det hjælper :)
(ville nu gerne have bertelbranders .bat til at fungere, men da der ingenting skete efter jeg havde modificeret det og kørt det nogle gange må der være en fejl eller noget jeg mangler -.-)
Avatar billede bertelbrander Novice
12. december 2005 - 19:46 #9
Prøv at åbne en kommandoprompt og kør det derfra, den skriver måske hvad der går galt.

Har du mellemrum i stierne?
Er det .bmp billeder du forsøger at bruge?
Avatar billede ini Nybegynder
12. december 2005 - 21:04 #10
Jeg har forsøgt med kommandopromt, men ingenting sker. Der er mellemrum i stierne, da de ligger i documents and settings og så videre. De er .jgp, så det er nok noget af det der er årsagen. prøver lige igen ^^
Avatar billede ini Nybegynder
12. december 2005 - 21:23 #11
uhh.. hvor nice.. nu virker det ;) fejlen var:

c:\\billeder\eks.bmp

glemte \\ anden gang :P

c:\\billeder\\eks.bmp :)
Avatar billede bertelbrander Novice
12. december 2005 - 22:01 #12
Jeg tror at man kan få det til at virke med mellemrum i stien, der skal nok eksperimenteres lidt med " og/eller \"

Det virker ikke med .jpg. Hvis man ad sædvanlig vej vælger en .jpg laver windows det om til en .bmp
Avatar billede avarjo Nybegynder
13. december 2005 - 22:38 #13
Tak! bertelbrander, klik på svar, så får du point.
Avatar billede bertelbrander Novice
13. december 2005 - 22:46 #14
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede avarjo Nybegynder
14. december 2005 - 23:25 #15
Så lukker jeg spørgsmålet!