Avatar billede chosen1 Nybegynder
23. april 2001 - 15:20 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fil over email?

Hej!
Har lige et spørgsmål :

På min hjemme side vil jeg gerne have at man kan sende filer via en formular, jeg ved ikke hvordan man laver den :( Så plz hjælp mig.
icq : 81952651
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. april 2001 - 15:30 #1
Du skriver:
<input type=\"file\" name=\"USERFILE1\" size=\"40\">

I dit dokument med formmailen.
Og i usersendmail, tilføjer du at userfile1 skal sendes med...
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. april 2001 - 15:32 #2
Hvis du ikke selv kan finde ud af det, vil jeg godt lave dig en formmail for 50 point. Har du mulighed for ASP???
Avatar billede barefoot Nybegynder
23. april 2001 - 16:03 #3
Ja, du skal jo nok have php eller asp...
Avatar billede kong7 Nybegynder
23. april 2001 - 16:04 #4
Prøv at skrive dette her

<input type=\"file\" name=\"USERFILE1\" size=\"40\">

Avatar billede krn Nybegynder
23. april 2001 - 16:11 #5
gem denne kode so .php eller .php3 !

<?php
if($send){ /* Hvis formen er submitted */
$boundary = uniqid(\"\"); /* Definér $boundary */

if ($filen_type)
    $mimeType = $filen_type; /* Hvis filtypen genkendes af browseren, sætter vi mime-typen til filtypen */
else
    $mimeType =  \"application/unknown\"; /* Ellers, sætter vi mime-type til ukendt */

$fil_var = fread(fopen($filen, \"r\"), filesize($filen)); /* Læs filen ind i en variable */
$fil_var = base64_encode($fil_var); /* Gør filen læsevenlig for email-klienten */
$fil_var = chunk_split($fil_var); /* Split filkoden op i linier med 76 tegn i hver */

/* Følgende lille stykke klarer det meste mht. headers, der fortæller email-klienten hvad der er på vej
/* Først fortæller Content-type at selve body\'en er plain text, hvorefter charset fortæller hvilket tegnsæt vi bruger
/* Det næste der sker, er at selve body tilføjes
/* Så er det filens tur...
/* Først definerer Content-type typen af filen, hvorefter filens navn bliver defineret
/* Linien under fortæller først om filen skal vedhæftes, eller - om muligt - den skal vises i selve mailen.
/* Sæt Content-disposition til inline hvis du ønsker filen direkte i mailen.
/* Vi fortæller email-klienten at filen er encoded med base64
/* Som det sidste skriver vi fil-koden ud, og fortæller at vi er færdige */
$body =  \"
--$boundary
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: 8bit

$body_text

--$boundary
Content-type: $mimeType; name=$filen_name
Content-disposition: attachment; filename=$filen_name
Content-transfer-encoding: base64

$fil_var

--$boundary--\";

if(mail(\"din@email.dk\",\"Emnet\",$body,\"From: $fra<x@z.com>\\nContent-type: multipart/mixed; boundary=\\\"$boundary\\\"\")) /* Send mailen - bemærk 4. parameter */
    echo \"Mailen er sendt!\";
else
    echo \"Der opstod en fejl, og mailen blev ikke sendt!\";
}
else{ /* Hvis ikke formen er submitted, vis formen */
echo  \"<form action=\'\".basename($PHP_SELF).\"?send=1\' enctype=\'multipart/form-data\' method=\'post\'>\\n\";
echo  \"<table>\\n\";
echo \"<tr><td>Fra:</td><td><input type=\'text\' name=\'fra\'></td></tr>\\n\";
echo  \"<tr><td>Fil:</td><td><input type=\'file\' name=\'filen\'></td></tr>\\n\";
echo  \"<tr><td>Body:</td><td><textarea name=\'body_text\'></textarea></td></tr>\\n\";
echo  \"<tr><td></td><td><input type=\'submit\' value=\'Send\'></td></tr>\\n\";
echo \"</table>\\n</form>\\n\";
}
?>
Avatar billede cyfer Nybegynder
23. april 2001 - 16:13 #6
Flot at kopiere mit svar kong1
Avatar billede barefoot Nybegynder
23. april 2001 - 17:45 #7
cyfer -> det er pissetræls når folk ikke engang gide at tjekke om det er andre som har svaret!
Avatar billede cyfer Nybegynder
25. april 2001 - 16:28 #8
Hvad laver du??