Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. november 2005 - 11:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejl ved databaseforbindelse

Jeg har nedenstående kode:

Imports System
Imports System.Data.SqlClient
Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public forbindelse As String = "server=MF;Integrated Security=SSPI;database=F9999;"
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
            ' Åben database og læg linie ind
            Dim kontaktnr = Textbox1.Text
            Dim nr = Textbox2.Text
            Dim navn = Textbox3.Text
            Dim adresse = Textbox4.Text
            Dim postnr = Textbox5.Text
            Dim con As SqlConnection = New SqlConnection(forbindelse)
            con.Open()
            Dim cmd As SqlCommand = New SqlCommand("INSERT INTO Contact (ContactNo, CustomerNo, Name, Address1, PostCode) VALUES (kontaktnr, nr, navn, adresse, postnr)", con)
            Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader
            con.Close()
    End Sub
End Class

Men når jeg kører programmet, så får jeg en fejl ved linien

Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader

Dvs. at den åbner trods alt databasen, men er der nogle der kan se hvad det er der går galt?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. november 2005 - 12:52 #1
ok hvis jeg skifter min SQL-sætning ud med en SELECT, så kører den, så fejlen ligger åbenbart i, at jeg benytter en INSERT.....
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. november 2005 - 13:08 #2
jeg fandt selv fejlen. Jeg glemte jo at mine variabler ikke skal være med i tekststregen :-)