Avatar billede cyruse Nybegynder
28. november 2005 - 14:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Logind uden database

ja nu har jeg ikke tid til at sætte en database op. så mit spørgsmål er kan man sætte et logind system op uden en database?
Avatar billede jokkejensen Novice
28. november 2005 - 14:58 #1
du kan bare hardcode nogle brugere ind...

Men serverscript skal der til...
Avatar billede roenving Novice
28. november 2005 - 14:59 #2
Nej !-)

-- men databasen kan også være i f.eks. en text- eller xml-fil !o]

-- men du skal så have noget serverside script ...

-- en simpel metode for kun at tillade folk, der kender passwordet, adgang til sitet er at bruge passwordet som filnavn, f.eks.

<form action="" onsubmit="this.action=this.pw.value + '.html';">

<input type="password">
<input type="submit" value="Log Ind">
</form>
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2005 - 14:59 #3
det vil højst sandsynligt tage kortere tid at opsætte en database end at opsætte et bare nogenlunde system eller.

hvis det bare er single-user pass kan du bruge dette; http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=265
Avatar billede roenving Novice
28. november 2005 - 15:00 #4
Hov ...

<input type="password" name="pw">
Avatar billede cyruse Nybegynder
28. november 2005 - 15:08 #5
så kan du vel se den i kilde koden vel?

og roenving hvor skriver jeg så passwordet?
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2005 - 15:13 #6
det er sådan set filen der er passwordet. opretter du en fil der hedder hullubulu.html så er passwordet hullubulu
Avatar billede roenving Novice
28. november 2005 - 15:17 #7
-- og tricket er præcis, at det ikke kan aflæses nogen steder !-)

-- og at filnavnet ikke findes nogen steder, før der trykkes på Log Ind-knappen !o]
Avatar billede jokkejensen Novice
28. november 2005 - 15:48 #8
Men siden er nem at finde for en anden bruger på samme pc.. :(
Avatar billede roenving Novice
28. november 2005 - 15:49 #9
Jepz, men html-filer er sjældent brugt til lokale ting ...
Avatar billede tubber Juniormester
28. november 2005 - 15:58 #10
Jeg vil mene du skal kigge lidt nærmere på roenving's forslag med mindre du laver noget serversite ellers vil det kunne ses i source....
Avatar billede cyruse Nybegynder
29. november 2005 - 10:22 #11
hvor skriver jeg så hvilken side den skal gå til?
Avatar billede roenving Novice
29. november 2005 - 11:14 #12
Du kalder siden for det, der er passwordet !-)

Eksempel:

Passwordet er: 74MinFil65

-- så skal filen hedde: 74MinFil65.html !o]
Avatar billede cyruse Nybegynder
01. december 2005 - 09:37 #13
okay jeg har fortået det tak. roenving. vil du have dine point.??
Avatar billede roenving Novice
01. december 2005 - 12:07 #14
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
01. december 2005 - 14:24 #15
-- og tak for point ;~}