Avatar billede soltoften Nybegynder
27. november 2005 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brum i HIFI Forstærker fra PC

Hej
Jeg har forbundet line-out på mit lydkort i pc'en med min surrondforstærker, problemet er at der er "brum" baggrundsstøj, min phonoledn. er ca. 25m lang.
Min pc'er er forbundet til jord, jeg har også prøvet at udligne pc og forstærker med en direkte forbindelse. Men støjen er der stadig.
Kan dette løses ved at købe et lyd kort med en coaxial digital udgang, da min forstærker har en indgang til dette.
Eller er der nogen der et løsningsforslag.
Avatar billede screem_brille Novice
27. november 2005 - 17:19 #1
ja det vil ikke være brum med et coaxial kabel, for hvis det er laves korrekt er der galvanisk adskildelse (de har ikke fysisk forbindelse)
Avatar billede soltoften Nybegynder
27. november 2005 - 17:51 #2
Er det ikke bare et alm. phonokabel der skal bruges til et digitaltsignal, så er jeg fri for at skifte.
Er der forskel på kvaliteten af kortene. jeg har kigget på dette.
Trust type SC-5200
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=12949
Avatar billede screem_brille Novice
27. november 2005 - 17:56 #3
nej det er et 75ohm coaxial kabel (faktisk som et antenne kabel) på korte afstande kan et alm kabl ofte bruges, men jeg ville ikke gøe detpå 25 meter, der kommer for meget ndstråling og jitter på signalet
Avatar billede soltoften Nybegynder
27. november 2005 - 21:40 #4
Skal dette kabel så bare monteres i et phonostik, da det er den type der er på forstærkeren.
Avatar billede screem_brille Novice
27. november 2005 - 21:57 #5
ja lige præcis
Avatar billede soltoften Nybegynder
28. november 2005 - 16:17 #6
Takker for info, ang. den digitale verden, nu må det prøves af.