Avatar billede mexico Nybegynder
26. november 2005 - 19:48 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man ændre sit brugernavn i Windows?

Hvordan ændrer man sit brugernavn i Windows XP uden at skulle formatere harddisken og reinstallere Windows?

Mvh Søren
Avatar billede themom Nybegynder
26. november 2005 - 19:56 #1
http://www.eksperten.dk/spm/530575

har ikke forstand på dette,men fandt dette link
Avatar billede rhandersen Nybegynder
26. november 2005 - 20:06 #2
Kontrolpanel>Brugere>"Her sletter du den gamle bruger"
Avatar billede rhandersen Nybegynder
26. november 2005 - 20:07 #3
sry, kom til at submitte:
Kontrolpanel>BrugerKonti>tryk på brugeren>Ændre navn

Såre simpelt..
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. november 2005 - 20:11 #4
Du mener det navn du logger på med?

Er det home eller professionel edition?

Hvis home, så går du ind i kontrol panelet, og vælger "Administrerer". Her findes et punkt, hvor du kan administrere dine brugerkonti og f.eks. ændre navn, password, kontotyper osv...

Hvis det er Windows XP Professionel, så kan du også højreklikke på "Denne Computer" vælge "Administrere" og vælge "Lokale brugere og grupper" Og så under brugere finde den konto du vil ændre navn for!

/Lasserasch
Avatar billede mexico Nybegynder
26. november 2005 - 21:18 #5
ok, men hvorfor skre der så ingen ændring med C:\Documents and Settings\Søren
Avatar billede rhandersen Nybegynder
26. november 2005 - 22:53 #6
Aner det ikke...
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. november 2005 - 22:58 #7
Navnet på biblioteket kan du ændre, hvis du kan finde vej med regedit. Log ind med en anden bruger og omdøb biblioteket

I regedit navigerer du til
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList

finder den nøgle som peger på \Søren
og ændrer stien til den omdøbte
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. november 2005 - 22:59 #8
Det har ikke noget at sige. Det er din profil's mappe.

Alle indstillinger omkring udseende af skrivebord, midlertidige internet filer osv, gemmes i en profil for hver bruger. Denne profil oprettes kun en gang. Du kan godt slette denne mappe, hvis du vel og mærke ikke er logget ind med det brugernavn som bruger denne mappe til profilindstillinger. Hvis den slettes, så opretter systemet blot en mappe igen næste gang der logges på. Denne vil så have det korrekte navn.

Men som sagt, det er fuldstændig ligegyldigt om mappen hedder det ene eller andet! Du kan dog ikke omdøbe mappen, og så regne med at det ikke vil give dig problemer. Skal du gøre noget, så slet mappen helt. Men så taber du ALLE indstillinger for brugeren!

/Lasserasch
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. november 2005 - 23:00 #9
Spørgsmålet er så bare, om der er andre steder i registry, som har en absolut sti til den gamle mappe
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. november 2005 - 23:04 #10
Jamen, det vil da være bedre at gøre følgende!

Kopier alle data i profil mappen, over i "Default" profil mappen (En skjult mappe!)
Slet så herefter mappen til søren og log på igen. Så oprettes en ny profil til brugeren, som har det rigtige mappenavn, og hvor alle indstillinger findes i!

Men hvorfor er det så vigtigt om den mappe hedder det ene eller andet?
Den ses jo ikke rigtig, og det har jo intet at sige om mappen hedder det ene eller andet? Den er der jo bare...

/Lasserasch
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. november 2005 - 23:05 #11
Ved at slette mappen, går de gamle indstillinger jo tabt.

Men korrekt, hvis der ikke er et specifikt formål med at ændre navnet, så bare lad det være
Avatar billede lasserasch Juniormester
26. november 2005 - 23:11 #12
Ja indstillingerne går tabt, med mindre man gør som beskrevet. Altså tager en kopi af alt i mappen, og fører det hele over i "Default User" profil mappen. Det er nemlig fra denne mappe, at alle nye profiler laves.

/Lasserasch
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 16:10 #13
lukketid ??
Avatar billede lasserasch Juniormester
06. december 2005 - 16:12 #14
Ja, glimrende ide... Synes også der skulles lukkes her og gives points!
Avatar billede rhandersen Nybegynder
06. december 2005 - 19:24 #15
Netop
Avatar billede mexico Nybegynder
10. december 2005 - 20:00 #16
Her er point.

Forklaringen på hvorfor ændring af navnet har betydning er her:

http://www.ea-zone.dk/CS/bf2patchfix.htm

Mange med et brugernavn som indeholder æø eller å har haft problemer med at installere denne patch til spillet Battlefield II Special Forces.

Tak for svar :-)