Avatar billede jword Nybegynder
25. november 2005 - 14:11 Der er 7 kommentarer

c:out tag

På min tomcat 5 lokal installation udskriver
${p.title}
objektet, i stil med:
<c:out value="${p.title}"/>
men på den tomcat4 jeg prøver at deploye på virker det ikke.
Er det en versions forskel eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2005 - 14:13 #1
c:out er JSTL

har du et JSTL compliant taglib på din Tomcat 4 ?
Avatar billede jword Nybegynder
25. november 2005 - 14:26 #2
ja jeg ved c:out er jstl
Ja jeg har jarkatas implementation dér, og c:out virker også fint på min tomcat 4, det er ${envariabel} der ikke virker, dvs. det virker når jeg bruger den i andre tags, men ikke til at udskrive text.
Avatar billede jword Nybegynder
25. november 2005 - 14:28 #3
Måske er mint spørgsmål ikke helt klart. Det er når jeg skriver
${p.title} så får jeg '${p.title}' ud i mit html dokument i min tomcat4, men i min tomcat 5 får jeg udskrevet værdien af variablen. Det er ikke c:out jeg har et problem med.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2005 - 14:28 #4
sorry - jeg læste dit spørgsmål som at det var c:out der ikke virkede
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2005 - 14:47 #5
Tomcat 4 må være JSP 1.2 hvor EL er en del af JSTL mens Tomcat 5 er JSP 2.0 hvor
EL er en del af JSP

Et eller andet med version er nok ikke et dårligt bud ...

:-)
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
28. november 2005 - 14:44 #6
Jeg bruger Tomcat 5.5  og har hentet jakarta-taglibs-standard-1.1.2.zip og lagt filerne
jstl.jar og standard.jar i mappen \WEB-INF\lib
Avatar billede jword Nybegynder
29. november 2005 - 06:13 #7
Tak Arne, var faktisk slet ikke klar over at den syntax hedder EL. (jeg bruger det bare).

Jeg fandt svaret her: http://www.onjava.com/pub/a/onjava/2003/11/05/jsp.html

'Starting with JSP 2.0, the JSP container itself understands EL expressions, making it possible to use them in all places where you previously could only use Java expressions: as the value of attributes for standard and custom actions, and directly in template text.'