Avatar billede uneerup Nybegynder
24. november 2005 - 16:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

request problem

Hej,

jeg har koden:

if request("sub")=1 then
Response.Write"<a href=default.asp?id="&sideID&"&sub=1&pic="&request("pic")'------- her går det galt
&"&ShowSub=public/galleri/"&request("pic")&"/" ' her går det galt
Response.Write(Replace(Folder.Name, " ", "%20"))
Response.Write"&n="
Response.Write(Replace(Folder.Name, " ", "%20"))
Response.Write">"

Response.Write Folder.Name
Response.Write"</a>"
Response.Write"<br>"
end if

hvis jeg skriver
<%=request("pic")%> så udskriver den fint hele indholdet med mellemrum osv.
f.eks. test test test

Men når jeg klikker på linket som ovenstående kode generer, så tager den kun det først ord ind i url'en
f.eks <a href=side.asp?pic=test> hvor den jo skulle skrive <a href=side.asp?pic=test test test>

Håber det er til at forstå!

/Uneerup
Avatar billede uneerup Nybegynder
24. november 2005 - 16:42 #1
Så spørgsmål er, hvordan får jeg hele indholdet ind i den url :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. november 2005 - 17:18 #2
Prøv med Server.URLencode omkring request("pic"):

Response.Write"<a href=default.asp?id="&sideID&"&sub=1&pic="&Server.URLencode(request("pic"))
Avatar billede henrik242 Nybegynder
25. november 2005 - 01:08 #3
enig med eagleeye - i det konkrete tilfælde kan det dog blive meget langt at skrive, så du kan i stedet lægge server.urlencode(request("pic")) over i en variabel:

reqpic = server.urlencode(request("pic"))

men det havde du jo nok regnet ud :)
Avatar billede uneerup Nybegynder
07. december 2005 - 10:19 #4
TAK for det det. Og undskyld det sene svar. Jeg kunne egentlig godt tænke mig en hurtig forklaring på det.