Avatar billede flodfarmer Nybegynder
23. november 2005 - 14:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

JNI - java.lang.UnsatifiedLinkError

Jeg er igang med en java program, der skal snakke ved et C++ API på en anden maskine.
Selve forbindelsen er i orden, mit library bliver loaded korrekt og C++ koden i metoden/funktionen virker når den bliver kaldt direkte gennem C++, men . . .

Hvergang jeg kalder en native metode bliver der returneret en java.lang.UnsatifiedLinkError med metoden som årsag.

Jeg har den sammen fejl, uanset hvilken metode jeg kalder, og uanset om metoden skal have parametere med, eller returnere noget.

Er der andre der har haft samme problem, eller som bare har løsningen.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2005 - 11:55 #1
mit library bliver loaded korrekt <====> java.lang.UnsatifiedLinkError

UnsatifiedLinkError betyder "jeg kan ikke finde DLL"
Avatar billede flodfarmer Nybegynder
25. november 2005 - 08:04 #2
Nej, det er ikke helt korrekt. UnstifiedLinkError er når JVM ikke kan finde definitionen af den kaldte metode. Man støder bare oftest på den når man ikke har defineret sit java.library.path korrekt.

Men jeg har fundet fejlen selv. Og spørgsmålet her burde nok have været placeret under C++.
Ved et skift til Microsofts egen C-compiler fungerede koden korrekt, og jeg må derfor antage at, Dev-C++ IDE'et ikke bygger DLL filer helt korrekt, eller at jeg er et fjols til at bruge det.

Tja, min egen lille version af "The empire strikes back" :-)