Avatar billede arriva Nybegynder
22. november 2005 - 20:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Test af to float's

Hej Folkens,
er ny hvad angår XSLT.

Når jeg prøver at sammenligne to floats fra en mssql db går det ikke helt som jeg forventer. I min xsl:when springer den over test's som ellers burde give resultater.

Eksempel:
<xsl:when test="Mean &gt; skalaMean + 4">

Mean og skalaMean er to float's i min mssql db. De bliver trukket rigtigt nok ud. Dog giver de nogle lidt sjove værdier når jeg prøver at udskrive dem f.eks. "8.09324114249e+001" altså opgivet som *10^x.

Jeg tror måske problemet kunne være noget med comma og punktum?

På forhånd tak
-Morten
Avatar billede janegil Nybegynder
23. november 2005 - 11:14 #1
Kommer du nærmere det resultatet du forventer, hvis du fjerner ledende nuller fra eksponenten? Altså "8.09324114249e+1" ?

http://www.w3.org/TR/xmlschema-2/#float
Eksponenten skal være en integer:
http://www.w3.org/TR/xmlschema-2/#integer

3.3.13.1 Lexical representation

integer has a lexical representation consisting of a finite-length sequence of decimal digits (#x30-#x39) with an optional leading sign. If the sign is omitted, "+" is assumed. For example: -1, 0, 12678967543233, +100000.

Så langt jeg kan tyde dette, burde 001 være en gyldig integer. Men det er jo heller ikke sikkert alle implementasjoner følger spec 100%

Desimaltegnet i XSLT er punktum.
Avatar billede arriva Nybegynder
19. marts 2006 - 14:19 #2
Problemet viste sig at opstå allerede når der bliver hentet fra sql-serveren. Det blev løst ved at ændre db typen til en varchar og komma til punktum. XSLT forstod det stadigvæk som et tal.