Avatar billede nanders Nybegynder
20. november 2005 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

BlueJ - kompileringsvanskeligheder

Kære eksperter,

Har netop downloadet BlueJ version 2.05 og compileren j2sdk1.4.2_10 fra Suns hjemmeside ved at følge vejledningen på bluej.org.

Det har jeg gjort fordi jeg har fået en ny PC.

Vil nu køre samme kildekode som kører helt problemløst på BlueJ 1.3.5 og j2sdk1.4.2_03 men på den nye maskine og med den nye kode fungerer det overhovedet ikke.

Nåe jeg trykker compile står der compiling... nede i hjørnet, men der sker absolut intet.

Jeg er lidt desperat for at få det til at virke.

Hvad er der sket med BlueJ - er der noget nyt man skal være opmærksom på?

Hvad kan jeg gøre helt konkret for at få det til at virke?
Avatar billede cayman Nybegynder
21. november 2005 - 08:23 #1
Ved ikke hvad der er galt, men har du prøvet et andet værltøj - eclipse f.eks.
Avatar billede nanders Nybegynder
21. november 2005 - 08:56 #2
Nej, men hvor kan jeg downloade det et sted hvor jeg ikke skal finde det blandt 623 andre download muligheder.

Vil jeg overhovedet kunne finde ud af at eksekvere mit program i Eclipse uden at læse en kæmpe tyk manual?

BlueJ er jo meget nemt når det fungerer
Avatar billede nanders Nybegynder
21. november 2005 - 09:14 #3
Har netop downloadet Eclipse - hvordan kommer man ind i editoren så man kan kompile sit program?
Avatar billede chr_juel Nybegynder
24. november 2005 - 14:52 #4
Eclipse compilerer løbende din kode, så når du skal køre dit program skal du sørge for at have en main-metode, hvor du kører dit program fra. Det kunne fx være:

public static void main(String[] args) {

    new test();
    }

hvor test er navnet på din klasse. Når du har det højreklikker du på den .java-fil du vil køre og går ned i "run as" og klikker på java applikation. Efterfølgende kan du køre programmet ved hjælp af ikonet med den grønne pil, som ligger ligge under refactor oppe i toppen.
Avatar billede chr_juel Nybegynder
24. november 2005 - 14:53 #5
Det er lidt indviklet i starten, men når du har rodet lidt med det, er det et rigtig godt program. Håber det du finder ud af det.
Avatar billede nanders Nybegynder
26. september 2010 - 12:57 #6
chr_juel, vil du smide et svar?
Avatar billede nanders Nybegynder
21. oktober 2010 - 17:47 #7
chr_juel svarer ikke på mine henvendelser. Jeg lukker spørgsmålet