Avatar billede wispy Nybegynder
18. november 2005 - 22:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mail - problemer

Pludselig virker min mail-funktion ikke mere.

Det er ikke fordi den er særligt avanceret og har altid virket:

mail("$til",
"$emne",
"$besked",
"From: $navn <$mail>\nReply-to: $mail");

Er der nogle der kan forklare den ??
Avatar billede leif Seniormester
18. november 2005 - 22:43 #1
Hvilken server ? Får du en fejlmeddelse ?
Avatar billede bojo Nybegynder
19. november 2005 - 00:06 #2
Hvis det altid har virket og du ikke har ændret noget, er der nok nogen et andet sted (web-hotel) der har ændret noget
Avatar billede wispy Nybegynder
19. november 2005 - 00:11 #3
Jeg får ingen fejlmeddelelse...

Jeg tror på at mit webhotel har ændret på et eller andet. Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvad jeg skal lave om så det virker igen...

Det er web10 er hoster mit webhotel.
Avatar billede leif Seniormester
19. november 2005 - 12:52 #4
Anbefaling, kontakt Web10 og hør hvorfor det ikke virker mere ! Prøv at ændre til at From email adressen er en email på dit eget domæne.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2005 - 15:00 #5
Du skal tilfoeje headings.
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:02 #6
-kenner- -> Hvilke headings skal han tilføje ?
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2005 - 15:03 #7
Det kommer an paa om han vil sende en HTML mail eller aml. tekst.
Avatar billede wispy Nybegynder
20. november 2005 - 19:02 #8
I første omgang er det bare tekst...

Hvad er det for nogle headers ???
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2005 - 21:09 #9
Jeg har det sådan at jeg altid gerne vil have funktioner til ting som mail funktioner - man kan selvfølgelig lave classes osv. men dette er en simpel funktion som skulle virke;

<?php

function mailme($fromname, $fromaddress, $toname, $toaddress, $subject, $message)
{
  $headers  = "MIME-Version: 1.0\n";
  $headers .= "Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1\n";
  $headers .= "X-Priority: 3\n";
  $headers .= "X-MSMail-Priority: Normal\n";
  $headers .= "X-Mailer: php\n";
  $headers .= "From: \"".$fromname."\" <".$fromaddress.">\n";
  return mail($toaddress, $subject, $message, $headers);
}

$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

if(isset($_POST['gem'])){
  $navn = $_POST['navn'];
  $bruger = $_POST['bruger'];
  $venner = $_POST['venner'];
  $familie = $_POST['familie'];
  $hilsen = $_POST['hilsen'];
  if(empty($navn) || empty($bruger)) {
    echo "<center><div class=\"fejl\"><b>Fejl:</b> Der er et eller flere tomme felter!</div></center>";
  }
  elseif( empty($venner) && empty($familie) && empty($hilsen)){
    echo "<center><div class=\"fejl\"><b>Fejl:</b> Du skal vælge en anmodning!</div></center>";
  }else {
    $message = "$besked\n\nBruger: $bruger\nNavn: $navn\nIP: $ip\n\nBrugeren ønsker følgende:\n";
    if(isset($venner)){
      $message .= "Komme på vennelisten.\n";
    }
    if(isset($familie)){
      $message .= "Komme på vennelisten.\n";
    }
    if(isset($hilsen)){
      $message .= "Skrive en hilsen.\n";
    }
    //Samler tråedene og sender mail.

    //$sendmail = mailme( "Kenner mail", "kenda@users.1go.dk", "Kenner", "kenner@arto.dk", "Anmodning fra {$navn}", $message);
    $sendmail = mailme( "Kenner mail", "root@devel.sonyboy.dk", "Kenner", "sonyboy@devel.sonyboy.dk", "Anmodning fra {$navn}", $message);
    if ($sendmail == true) {
      print "<center><div class=\"godkendt\">Din anmodning er tilføjet!</div></center>";
    }

?>

En ting, du skriver - ligegyldigt hvad - at mailen er sendt når de bare har udfyldt alle felter. Som du kan se, har jeg lavet den som en variable og retunere den "true" så bliver der skrevet at mailen er sendt.

Der kan du selvfølgelig smide en else funktion ind og redirecte dem tilbage til den forrige side.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2005 - 21:10 #10
$sendmail = mailme( "Kenner mail", "root@devel.kenner.dk", "Kenner", "Kenner@devel.Kenner.dk", "Anmodning fra {$navn}", $message);
Og fjerne kommenteringen på den anden linje ovenover - da jeg testede det inden jeg postede den ;)
Avatar billede -kenner- Nybegynder
20. november 2005 - 21:12 #11
En anden ting, du skal selvfølgelig slette
    $sendmail = mailme( "Kenner mail", "root@devel.sonyboy.dk", "Kenner", "sonyboy@devel.sonyboy.dk", "Anmodning fra {$navn}", $message);
Og fjerne kommenteringen på den anden linje ovenover - da jeg testede det inden jeg postede den ;)
Avatar billede wispy Nybegynder
24. november 2005 - 22:39 #12
Jeg fandt ud af at der var lavet en opdatering på mit ene webhotel, men hvorfor det ikke virkede - vides ikke...

kenner --> Det er en kanon funktion du har lavet, så jeg har ændret et par småting i den og bruger nu den...

Tak for det.
Avatar billede wispy Nybegynder
24. november 2005 - 22:40 #13
Skal nok lige tilføje at det virker igen...