Avatar billede ingenadgang Nybegynder
18. november 2005 - 08:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

action FRA en loaded movie til mainmovie

dav eksperter, jeg har et problem. jeg har en flashfil som loader en anden swf ind med createEmptymoive... og det virker ok fint.
min mainmovie har kun 2 frames i frame 2 loader man den extrene swf ind
med:
on (release){
    tommeclip.loadMovie("film2.swf");
}

Når man lukker den loadede movie igen (med en knap i sin egen movie sker det som en frameaction i filmen:
this.unloadMovie();

men hvordan får jeg den til samtidigt at hoppe til frame 1
i main movien ?
Avatar billede docks Nybegynder
18. november 2005 - 11:12 #1
_root.gotoAndStop(1);

Jeg vil nok råde dig til at bruge labels fremfor frame numre i fremtiden..
Avatar billede ingenadgang Nybegynder
18. november 2005 - 14:31 #2
cool, det vil straks prøve af når jeg kommer hjem

det betyder altså at når en swf er hentet ind i en anden swf så opfatter den loadede swf sig som en del af den swf som den er loaded ind i?  og den swf som henter en anden swf ind accepterer den loadede swf som en del af sig selv?

ja klart lables ;-)
Avatar billede docks Nybegynder
18. november 2005 - 15:31 #3
Ja nemlig.

_root i en swf 2 peger på dens egen root timeline, men så snart den bliver hentet ind i swf 1 så peger _root på root timeline i swf 1 :)

Nogle gange kan det derfor også være smart at bruge _parent. fremfor _root. for nogle gange vil man netop ikke have at _root peger på roden af hoved swf filen.

En anden måde at pege på roden er også _level0.
Avatar billede ingenadgang Nybegynder
18. november 2005 - 15:42 #4
superduppe!! det virker, fandme smart (lidt underligt, men smart)

jeg brugte
_root.prevFrame();

tak for hjælpen og info!
smid at svare så vil jeg kunne lukke tråden :)
Avatar billede docks Nybegynder
18. november 2005 - 15:46 #5
goodie :)