Avatar billede frets Nybegynder
17. november 2005 - 11:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Til top i div

Jeg har en lang div med scroll, hvor jeg nederst har placeret et "Til toppen" link, men hvordan kommer jeg til toppen af min div?
Avatar billede fennec Nybegynder
17. november 2005 - 11:26 #1
Gør den ikke det automatisk med:
<div>
<a name="divTop"></a>
..

<a href=#divTop">til toppen</a>
</div>
Avatar billede frets Nybegynder
17. november 2005 - 11:55 #2
Findes der ikke en måde så man ikke kan se #top i adresselinien?
Avatar billede roenving Novice
17. november 2005 - 12:22 #3
Næh, for du skifter side ...

-- hrm, tjah, man kunne måske vente et øjeblik og så slette det, men hvad er der galt i, at man kan følge med i navigationen ?-)
Avatar billede fennec Nybegynder
17. november 2005 - 12:23 #4
Så skal du bruge scrollIntoView() funktionen, men jeg ved faktisk ikks om den er cross-browser:

<div>
<a id="divTop"></a>
..

<a href="#" onClick="document.getElementById('divTop').scrollIntoView();">til toppen</a>
</div>
Avatar billede frets Nybegynder
17. november 2005 - 13:14 #5
fennec, det virker perfekt i både IE og FF...
Smid et svar
Avatar billede fennec Nybegynder
17. november 2005 - 13:38 #6
OK
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede stich Nybegynder
17. november 2005 - 23:41 #7
<div id="divTop">...</div>
http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.10 - you might as well get used to it! :-)