Avatar billede hansen24aar Nybegynder
16. november 2005 - 21:17 Der er 64 kommentarer

Rediger Profil

Jeg er igang med at lave en redigerings side hvor den som logger ind kan redigere sin egen profil... Men jeg jeg har et problem...
eller rettere flere problemer...

1. hvordan får jeg den til at vise det profil navn man er logget ind under? for lige nu viser den et andet navn end det du logger ind som...

Php kode til spørgsmål 1...

<?php
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil LIMIT 1");
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo "<a href=\"rediger_profil.php?id=".$row['id']."\"> Rediger ".$row['navn']." </a>"; }
?>

2. Kan det være min login del som ikke sætter mine sessions rigtigt?

dologin.php

<?php
    session_start();
    //hvis formen er sendt
    if(isset($_POST['login'])) {

    //Opkald til database og valg af datbase

    $db = mysql_connect("xxx","xxx","xxx") or die("desværre ingen forbindelse til databasen");
    mysql_select_db("xxx", $db) or die("kunne ikke vælge databasetabellen");

    $navn = mysql_escape_string($_POST["navn"]);
$password = mysql_escape_string($_POST["password"]);

$tjek = mysql_query("SELECT navn, pass FROM profil WHERE navn='". $navn ."' AND pass='". $password ."' LIMIT 1") or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($tjek) != 0) {
    $row = mysql_fetch_array($tjek);

    $_SESSION["sessionnr"] = session_id();
    $_SESSION["Name"] = $row[navn];
    $_SESSION["id"] = $row["id"];

    header("location:index.php");
    }else{
    header("location:login.php?error=fejl");
    }
    }else{
    header("location:login.php");
    exit;
    }
    ?>

Hvis det er kan i prøve at gå ind på den side her:
http://80.163.22.100/joy-palaze/dating/login.php

Brugernavn: test
password: 1234

kan i fortælle mig hvad fejlen er og hvad jeg ellers skal gøre
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. november 2005 - 21:18 #1
1: Du skal rette: $res = mysql_query("SELECT * FROM profil LIMIT 1");
til: $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION["id"]."LIMIT 1");

2: Den burde være fin...
Avatar billede jaw Nybegynder
16. november 2005 - 21:18 #2
1:
tilføj en where klausul:
  SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
16. november 2005 - 21:58 #3
så får denne fejl her:

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\joy-palaze\dating\index.php on line 38
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. november 2005 - 22:02 #4
Hvilken type er id i din tabel?
int eller varchar?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
16. november 2005 - 22:22 #5
id er en bigint i min tabel....
Avatar billede jaw Nybegynder
16. november 2005 - 22:24 #6
Går ud fra, at det er Jakobs løsning, og derfor er mit umiddelbare bud, at din $_SESSION['id'] er tom. Har du husket at have session_start() med i toppen af begge filer?

Og tilføj altid, så det bliver:
mysql_query(" ....... ") or die(mysql_error());
...når du får en fejl med et databasekald. Du må gerne lige paste meddelelser herind når du får den, det vil helt sikkert hjælpe os.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 09:10 #7
nu vil den ikke vise min rediger profil link... nu ser min kode sådan her ud...

<?php
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
echo "<a href=\"rediger_profil.php?id=".$row['id']."\">Rediger ".$row['navn']." </a>"; } ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 09:11 #8
På din rediger_profil.php skal ud lave:

<?php
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 09:14 #9
sender lige hele kilde koden på min index. jeg sætter stjerner rundt om der hvor mit radigeringlin høre til...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 09:15 #10
<?php session_start(); ?>
<?php require("data/db.php"); ?>
<table width="800" height="600" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <th height="120" scope="col">&nbsp;</th>
  </tr>
  <tr bgcolor="#CCCCCC">
    <td height="20" align="center" valign="top">Forside | Onlineliste | Chat | Nyheder | Arrangementer | Søg | Noveller | <a href="login.php">Log ud</a></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="center" valign="top"><div align="left"><table width="200" height="200" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <th scope="col">
          <fieldset>
          <legend>Profil Oplysning</legend>
          <?php
    $navn=$_SESSION['Name'];
    echo 'Du er nu logget ind som:<br> ';
    echo '<b>';
    echo $navn;
    echo '</b>';
    ?>
          </fieldset></th>
        </tr>
        <tr>
          <td>
          <fieldset>
          <legend>5 Nyeste Profiler</legend>
          Se de 5 nyeste profiler<br>
          Herinde lige nu...
          </fieldset></td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
          <fieldset>
          <legend>Din Menu</legend>
*************************************************************************************
          <?php
          $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
          while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
          echo "<a href=\"rediger_profil.php?id=".$row['id']."\">Rediger ".$row['navn']." </a>"; } ?>
*************************************************************************************
<br>
          Slet Profil<br>
          Upload Billed<br>
          Min Gæstebog
          </fieldset>
          </td>
        </tr>
      </table><center>Velkommen ombord hos Joy Palaze Dating Service...</center></div></td>
  </tr>
  <tr>
    <td height="40" align="center"><h5>Joy Palaze Dating Service<br>&copy;opyright 2005</h5></td>
  </tr>
</table>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 09:44 #11
Der er ingen grund til at lave:
<?php
          $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
          while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
          echo "<a href=\"rediger_profil.php?id=".$row['id']."\">Rediger ".$row['navn']." </a>"; } ?>

Du kan lave nøjes med:
<a href="rediger_profil.php">Rediger Din Profil</a>

og på siden: rediger_profil.php laver du så: SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 09:47 #12
ok det prøver jeg lige...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 09:54 #13
jeg får denne fejl...

Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE, expecting ',' or ';' in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\joy-palaze\dating\inc\rediger_profil.php on line 15

*************************************************************************************
rediger_profil.php

<?php session_start(); ?>
<?php require("data/db.php"); ?>
<table width="800" height="600" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
  <tr>
    <th height="120" scope="col">&nbsp;</th>
  </tr>
  <tr>
    <td height="20" align="center" valign="top"><marquee align="middle" truespeed="truespeed" bgcolor="#CCCCCC">Velkommen til Joy Palaze Dating Service. Find dine venner eller kommende kæreste, kone eller mand her...</marquee></td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="center">
    <?php
$id = $_GET['id'];
echo '<form>'
*************************************************************************************
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
*************************************************************************************
$row = mysql_fetch_assoc($res);

echo '<form action="opret_ok.php" method="post">';
echo '<table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">';
echo '<tr>';
echo '<th colspan="2" scope="col" align="center"><h2>Opret Profil</h2></th>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td width="91">Brugernavn : </td>';
echo '<td width="209">';
echo ';<input type="text" name="navn" value="'.$row['navn'].'"></td>'
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Adgangkode : </td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="pass" value="'.$row['pass'].'">';          </td>
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>&nbsp;</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Fornavn :</td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="fornavn" value="'.$row['fornavn'].'"> ';        </td>
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Efternavn :</td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="efternavn" value="'.$row['efternavn'].'">          </td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Post nr : </td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="postnr" value="'.$row['postnr'].'">          </td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>By : </td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="city" value="'.$row['city'].'">    </td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Adresse : </td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="address" value="'.$row['address'].'">          </td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Email : </td>';
echo '<td>';
echo '<input type="text" name="email" value="'.$row['email'].'">          </td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>&nbsp;</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Alder : </td>';
echo '<td><input type="text" name="alder" value="'.$row['alder'].'"></td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Fødselsdag;</td>';
echo '<td><input type="text" name="dato" value="'.$row['dato'].'" size="2">';
echo '<input type="text" name="month" value="'.$row['month'].'" size="12">';
echo '<input type="text" name="year" value="'.$row['year'].'" size="4">';
echo '</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Interesser : </td>';
echo '<td>Kan ikke Redigeres</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>K&oslash;n : </td>';
echo '<td>Kan ikke redigeres</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>B&oslash;rn : </td>';
echo '<td>';
echo 'Kan ikke redigeres</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Antal : </td>';
echo '<td>';
echo 'Kan ikke redigeres</td>';
echo '<tr>';
echo '<td>Status : </td>';
echo '<td> <input type="text" name="status" value="'.$row['status'].'"></td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>S&oslash;ger : </td>';
echo '<td><select name="soger" value="'.$row['soger'].'">
          <option>Hvad Søger Du</option>
          <option>Kæreste</option>
          <option>Venner/Veninder</option>
          <option>Den Eneste Ene</option>
          <option>Rejse ven</option>
          <option>Sexpartner</option>
            </select></td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>&nbsp;</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>Beskrivelse : </td>';
echo '<td><textarea name="beskrivelse" cols="30" rows="5" wrap="physical" value="'.$row['beskrivelse'].'"></textarea></td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td>&nbsp;</td>';
echo '</tr>';
echo '<tr>';
echo '<td><input type="submit" value="Opret Profil" name="opret"></td>';
echo '<td><input type="reset" value="Ryd Skema"></td>';
echo '</tr>';
echo '</table>';
echo '</form>';
?>
    </td>
  <tr>
    <td height="40" align="center"><h5>Joy Palaze Dating Service<br>&copy;opyright 2005</h5></td>
  </tr>
</table>

Jeg får afvide at fejlen ligger her....

$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 10:07 #14
Du mangler: echo '<form>'; <---- ;
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 10:17 #15
jakobdo

prøv du lige at gå ind på siden... login med
http://80.163.22.100/joy-palaze/dating/login.php

Brugernavn: test
Adgangskode: 1234

og vælg rediger profil.... den kommer fint nok frem. men den viser ikke noget i felterne...
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 10:40 #16
Husk lige at ret til:
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1") or die(mysql_error());

Du har stadig '' omkring $_SESSSION['id']
Det skal være uden...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 10:51 #17
Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\joy-palaze\dating\inc\rediger_profil.php on line 52

$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '.$_SESSION['id'].' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 10:56 #18
Du skal lave:
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 11:21 #19
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'LIMIT 1' at line 1

så kommer denne fejl
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 11:51 #20
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 12:05 #21
nu kommer det frem. men felterne er tomme

jaw prøv du at gå ind på siden og se....
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 12:09 #22
Yes. Så vil jeg igen spørge, om du har husket session_start(); ? Og prøv at udskrive $_SESSION['id'] på rediger-siden og se om den kommer frem eller om den er tom. F.eks.:
echo "Dit id-nummer er: ".$_SESSION['id'];
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 12:24 #23
den skriver ikke noget nummer  når jeg sætter den...

jeg har session_start(); i toppen af siden...
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 12:28 #24
Af begge sider?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 12:31 #25
ja af begge sider
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 12:36 #26
Så må du tjekke, om den indeholder det rigtige på den side hvor du sætter dine sessions.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 12:39 #27
Blev vi ikke enige om at id var en int?
Så skal det vel ikke i '' ?
Problemet må jo være $_SESSION er tomt ja!
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 12:40 #28
det gør jeg på min dologin.php sender den lige til dig....

<?php
    session_start();
    //hvis formen er sendt
    if(isset($_POST['login'])) {

    //Opkald til database og valg af datbase

    $db = mysql_connect("xxx","xxx","xxx") or die("desværre ingen forbindelse til databasen");
    mysql_select_db("xxx", $db) or die("kunne ikke vælge databasetabellen");

    $navn = mysql_escape_string($_POST["navn"]);
$password = mysql_escape_string($_POST["password"]);

$tjek = mysql_query("SELECT navn, pass FROM profil WHERE navn='". $navn ."' AND pass='". $password ."' LIMIT 1") or die(mysql_error());

    if(mysql_num_rows($tjek) != 0) {
    $row = mysql_fetch_array($tjek);

    $_SESSION["sessionnr"] = session_id();
    $_SESSION["Name"] = $row[navn];
    $_SESSION["id"] = $row["id"];

    header("location:index.php");
    }else{
    header("location:login.php?error=fejl");
    }
    }else{
    header("location:login.php");
    exit;
    }
    ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 12:43 #29
Hehe!
Din sql er sådan: SELECT navn, pass
Altså trækker du slet ikke id ud!
Ret din sql til: SELECT id, navn, pass
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 12:48 #30
nu skrev den et id nummer. Men men men felterne er tomme endnu inde på rediger siden...
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 13:01 #31
Har du rettet din sql på rediger_profil.php til:
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1") or die(mysql_error());

???

og ikke:
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 13:06 #32
jakobdo når jeg laver den sql linie du siger får jeg denne fejl

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'LIMIT 1' at line 1
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 13:18 #33
Ja, det er fordi dit id ikke indholder noget, altså der kommer til at stå WHERE id = ikke-noget. Så det er et session-problem.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 13:32 #34
nu har jeg fundet problemet...

Men når så man laver de ændringer der skal være. skal jeg så lave en fil der hedder update.php

hvor jeg laver en sql line der hedder

mysql_query("UPDATE INTO profil(navn, pass, fornavn osv...) VALUES('$navn', '$pass', '$fornavn', osv...)") or die(mysql_error());
echo "din profil er nu rettet...";
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 13:53 #35
UPDATE `profil` SET `navn` = '$navn', `pass` = '$pass' osv. WHERE id = ".$_SESSION['id']."
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:13 #36
Skal den så se sådan her ud?

mysql_query("UPDATE `profil` SET `navn` = '$navn', `pass` = '$pass', `fornavn` = '$fornavn', `efternavn` = '$efternavn', `postnr` = '$postnr', `city` = '$city', `address` = '$address', `email` = '$email', `alder` = '$alder', `dato` = '$dato', `month` = '$month', `year` = '$year', `interesser` = '$interesser', `sex` = '$sex', `kids` = '$kids', `antal` = '$antal', `status` = '$status', `soger` = '$soger', `beskrivelse` = '$beskrivelse' WHERE id = ".$_SESSION['id']." )") or die(mysql_error());
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:15 #37
Ser umiddelbart ikke helt tosset ud, men du kan jo prøve det :)
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:18 #38
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:19 #39
jeg har session_start(); i toppen af siden....
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:19 #40
)") skal kun være ")
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:23 #41
jaw må jeg spørge dig om noget?

hvis nu en bruger ikke ønsker at have en profil der inde mere og vil slette den...

så ville jeg lave det sådan at du trykker på slet profil. på den sider der kommer fra bliver du bedt om at indtaste dit password og trykke på slet profil...

hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:26 #42
Selvfølgelig må du det, det er jo det jeg er her for :)

Men det er jo sådan set bare at lave et nyt login, altså tjekket er samme princip som du bruger under login.

Så sletter du med:
mysql_query("DELETE FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']) or die(mysql_error());
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:27 #43
det vil sige jeg kan gå ind og bruge hele min dologin side og rette i den og kalde den for slet_profil.php
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:29 #44
Både og. Nu har jeg ikke lige set koden, men at lave et helt nyt login er jo lidt tosset. Det er jo nok at teste, om det indtastede password er det samme som han har i databasen, og derefter slette profilen og slette hans sessions.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:37 #45
det vil sige den kan se sådan her ud eventuelt...

<?php

session_start();
if(isset($_POST['login'])) {
reguire("../data/db.php");

mysql_query("SELECT id, pass FROM profil WHERE pass = '.$pass.'")or die(mysql_error());
} else {
mysql_query(DELETE FROM profil WHERE id = ".$_SESSIOM['id']) or die(mysql_error());

header"location:../login.php";
}else{
header"location:slet_profil.php?fejl";
}else{
header"location_slet_profil.php";
}
exit;
?>

kan man lave den sådan?
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:39 #46
Det forstår jeg ikke overhovedet. Og for det første, skal du starte med at stave rigtigt :)

Du vil vel kun have, at brugere der allerede er logget ind kan slette, ikke?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:43 #47
Jo det er kun den bruger som er logget ind der skal kunne slette sin egen profil...

ved hjælp af at skrive sit password i feltet og trykke på slet profil...

derefter skulle han gerne blive diageret tilbage til login siden...
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:48 #48
Okey, så skal du jo lave en side, med action='slet_profil.php' med et password-felt du kalder 'password'

session_start();
if(mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." AND password = '".$_POST['password']."'), 0) == 1) {
  mysql_query("DELETE FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']) or die(mysql_error());
  header("login.php");
} else {
  echo "Der skete en fejl!";
}

Eller noget i den stil.
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 14:54 #49
header("login.php");
skal være:
header("location: login.php");
- glemmer ofte location herinde, af en eller anden grund...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 14:54 #50
ok prøver lige... og mange tak
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 15:19 #51
Jaw tak skal du have... det virker perfekt...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 17:17 #52
kan nogen finde min fejl. Jeg får den fejl meddelse:

Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\Programmer\YellowTip\Htdocs\joy-palaze\dating\story\test.php on line 50

<div align="left"><table width="200" height="200" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <th scope="col">
          <fieldset>
          <legend>Profil Oplysning</legend>
          <?php
    $navn=$_SESSION['Name'];
    echo 'Du er nu logget ind som:<br> ';
    echo '<b><i>';
    echo $navn;
    echo '</b></i>';
    ?>
          </fieldset></th>
        </tr>
        <tr>
          <td>
          <fieldset>
          <legend>5 Nyeste Profiler</legend>
          Se de 5 nyeste profiler<br>
          Herinde lige nu...
          </fieldset></td>
        </tr>
        <tr>
          <td>
          <fieldset>
          <legend>Din Menu</legend>
          <?php
          $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
          while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
          echo "<a href=\"../inc/rediger_profil.php?id=".$row['id']."\">Rediger ".$row['navn']." </a>"; } ?><br>
          <?php
          $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
          while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
          echo "<a href=\"../inc/slet_profil.php?id=".$row['id']."\">Slet Profil</a>"; } ?><br>
          <?php
          $res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = '".$_SESSION['id']."'") or die(mysql_error());
          while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
          echo "<a href=\"../inc/upload_billed.php?id=".$row['id']."\">Upload Billed</a>"; } ?><br>
          Min Gæstebog
          </fieldset>
          </td>
        </tr>
      </table><center>Har du en Fantasi eller en dating historie du vil dele med<br>andre så er du vilkommen til at skrive din historie her...<br><br>
<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data">
<table border="0">

<tr><td>Skrevet af :</td><td><input type="text" name="author" value="<?php $id = $_GET['id'];
$res = mysql_query("SELECT * FROM profil WHERE id = ".$_SESSION['id']." LIMIT 1") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_assoc($res);
echo ".$row['navn'].";
?>">
</td></tr>
<tr><td></td><td></td></tr>
<tr><td>Genre :</td><td><select name="genre"><?php
$sql = mysql_query("SELECT id, navn FROM storygenre ORDER BY navn");
while ($row = mysql_fetch_array($sql))
{
echo '<option value="'.$row['id'].'">'.$row['navn'].'</option>}';
?>
</select></td></tr>
<tr><td colspan="2">Historien:</td></tr>
<tr><td colspan="2"><textarea name="stories" wrap="physical" cols="40" rows="5"></textarea></td></tr>
<tr><td><input type="submit" value="Send Historie"></td><td><input type="reset" value="Slet alt"></td></tr>

</table></form></center></div>
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 17:19 #53
Jep, linie 50 skal være:
echo $row['navn'];
og så mangler du en afsluttende } på den sidste while du har, altså ca. linie 59 skal den være...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 17:24 #54
hvorfor vil den ikke skrive mine genre i min select box...

<select name="genre"><?php
$sql = mysql_query("SELECT id, navn FROM storygenre ORDER BY navn");
while ($row = mysql_fetch_array($sql))
{
echo '<option value="'.$row['id'].'">'.$row['navn'].'</option>';
}?>
</select>
Avatar billede jaw Nybegynder
17. november 2005 - 17:28 #55
Det skal jeg ikke kunne sige, men åbenbart henter den ikke det du tror den gør. For syntax-mæssigt er det såmænd korrekt.
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 18:53 #56
ok... mærkeligt
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 19:44 #57
jaw prøv at logge dig ind under test...

brugernavn: test
password: 1234
http://80.163.22.100/joy-palaze/dating/login.php

vælg noveller og klik på kategorier. når du så klikker på forside ændre den navnet på den som er logget ind ud for rediger.

hvorfor? håber du kan fortælle mig det.
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 19:46 #58
Har du session_start() på alle din sider?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
17. november 2005 - 19:47 #59
ja det har jeg...

har du prøvet jacobdo
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. november 2005 - 19:59 #60
Når jeg får til forsiden står der stadig test i  Du er nu logget ind som: test
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
18. november 2005 - 06:27 #61
ja men under rediger test som der står når du logger ind skifter den eller forsvinder....
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. november 2005 - 08:30 #62
Den er der også stadig når jeg logger ind...
Udover det, er din side ikke for damer som søger kommende mænd?
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
21. november 2005 - 10:30 #63
den er både for mænd og damer... det er for begge køn...
Avatar billede hansen24aar Nybegynder
21. november 2005 - 10:35 #64
Når jeg skal lave en online liste... skal jeg så ikke lave en tabel hvor jeg har id, brugernavn i for at kunne lave en online liste...

det skal jo være sådan at når du logger på skal den jo registrere dig navn  men også lige flytte det over i en anden tabel for alle dem som der er online så man kan se dem på online listen... og når du logger ud skal den jo slette dig fra onlinelisten i logud scriptet...

Kan du hjælpe mig med at lave begge script eller hvordan der?