Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 00:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Den bedste PSU/strømforsyning ?

hey alle sammen...
leder efter en god PSU til min pc oh har følgende krav:
- den SKAL have de der sorte eller blå "ledninger" ud fra PSU'en i stedet for de normale sorte-gule-røde...
ligesom her: http://www.pcpowercooling.com/products/viewproduct.php?show=T51SLI
- den skal være kraftig helst på 500w eller derover
- den skal være sej at se på da jeg casemodder
- den skal understøtte mit SLI mobo (eller sådan noget læste jeg her http://forums.extremeoverclocking.com/showpost.php?p=1348374&postcount=1)
- den skal ikke koste sindsyg meget, ca. 800 !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. november 2005 - 07:03 #1
min 500W max 800 kr: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=&Gallery=true&ID=159&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=800&Page=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Sorted578=&Direction197=2&Sorted197=500&Direction578=0&x=35&y=9

Så er der både sorte og grønne ledninger samt standart ledninger.

Lidt sort gaffatape kunne sikkert også hjælpe en standart strømforsyning på vej.
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 13:57 #2
har kigget på edb priser, men hvordan fik du den billedoversigt frem ? den er meget bedre end den normale !
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 13:58 #3
og hvad med det der "SLI understøttelse" hvordan kan man nemt og hurtigt lige se om PSU'en understøtter det ?
det var noget med 20 pin og 24 eller noget ?
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 14:07 #4
har kigget lidt på denne: http://www.bbec.dk/?ProductID=1565
den ser virkelig lovende ud, men der var det der med at den skulle understøtte SLI ?
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 14:10 #5
hov har fundet ud af det nu... der står på hsdata's hjemmeside at denne PSU (10w mere end den anden) er lydløs og understøtter SLI
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161207

- tak for hjælpen, det hjalp meget med den der billed oversigt... hvordan gjorde du ?
du får point når du har svaret!
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
15. november 2005 - 14:39 #6
Den PSU du linker til der Dragonball, ville jeg på ingen måde anbefale ! Der er mange folk der har erfaringer med at PSU'en simpelthen brænder motherboard af !

Jeg ville mene denne her kunne klare opgaven : http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157032

Har selv haft den et godt stykke tid, og den kan virkelig levere varen !

Men CC's nye strømforsyninger er der utroligt mange der har dårlige erfaringer med.
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 18:31 #7
er der dårlige erfaringer med CI psu'er ?
det kan jeg da næsten ikke forestille mig... den ser da helt perfekt ud !
Hvordan brænder den moboet af ? fortæl fortæl !
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
15. november 2005 - 18:46 #8
Jeg skal ikke kunne sige dig præcis hvorfor, og hvordan den brænder mobo af. Men da jeg følger meget med på hardwaren scenen, har jeg kun hørt om folk der har været meget utilfreds med dem.

jeg havde til at begynde med selv kigget på lige den PSU, pga. den's specs. Men jeg blev overtalt til at tage en Tagan PSU i stedet, pga. de mange folk der havde afbrændt HW pga. CI PSU'en.
Avatar billede dragonball Nybegynder
15. november 2005 - 21:08 #9
mmm nu bliver jeg da helt nervøs... var ellers 2talt overtalt til at tage CI og på hardware-test.dk siger de at det er den bedste PSU ever !
tagan er lidt dyrere og kun på 480w og hvor meget larmer den ? har også kigget lidt på mærket hiper... hvad kan du sige ?
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
16. november 2005 - 08:05 #10
Tagan's levere 28A på 12v linjen mener jeg det er.. Ud over det understøtter den alle de nye ATX std. med 12v Split linjer og det hele.

Så jeg er temmelig sikker på, hvis du spørger på overclocking.dk eller hardware-test.dk igen, så ville de foretrække Tagan frem for CI
Avatar billede dragonball Nybegynder
17. november 2005 - 16:02 #11
ok jeg tænker over det...
bjarke_q læg et svar
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
18. november 2005 - 09:47 #12
Jamen så ligger jeg et svar :)