Avatar billede rina Nybegynder
13. november 2005 - 23:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vise en ala MessageBox i 1 sekund

Jeg ville gerne kunne vise en besked til en bruger i f.eks. 1 sekundt.
Findes der en klasse der svare til f.eks. MessageBox som kan tage et tidsinterval den skal være aktiv i?

Er alternativet at programmerer sin egen "info-klasse"?
Avatar billede frozenfire Nybegynder
14. november 2005 - 04:52 #1
kan du ikke bare bruge:

using System.Threading;

public void Vent(int x) {
        //  venter i x sekunder
        // Vis din messagebox her
        x = (x * 1000);
        Thread.Sleep(x);
    }
Avatar billede rina Nybegynder
14. november 2005 - 08:41 #2
Jeg har ikke afprøvet dit eksempel endnu, men stopper MessageBox'en ikke kodeafviklingen og kommer derfor aldrig til næste linie, med mindre brugeren gør noget aktivt?
Men jeg kunne måske starte endnu en worker tråd. Men hvordan tvinger jeg en worker tråd til at stoppe?
Avatar billede bitsch Nybegynder
14. november 2005 - 08:54 #3
Med hensyn til trådning, prøv at se på BackgroundWorker.
Avatar billede jens87 Nybegynder
24. november 2005 - 14:25 #4
Du kan lave det ved at lave 2 Form's:
Form1 kalder Form2 ved tryk på knap eller noget
Form2 indeholder en textBox / label der kan vise den tekst du vil ha og en timer
Når Form2 kaldes, kan du evt. give beskeden og et tidsinterval med
Dette tidinterval sættes så til intervallet i timeren i Form2
Når timeren i Form2 ticker, kan du bare stoppe timere, hide Form2 og dispose den.

Jeg har lavet det som eksempel i kode, hvis du vil ha det så skriv ;-)
Avatar billede rina Nybegynder
24. november 2005 - 22:41 #5
Jeg endte med at lave info classen med en timer. Det virker fint.
Dog beder jeg info klassen om at Close() sig selv når timeren trikkes.
Er det bedre at Hide() og derefter dispose() som jens87 foreslår? Hvad er egentligt forskellen?
Avatar billede jens87 Nybegynder
25. november 2005 - 15:09 #6
Hej igen.
Ledte lidt på msdn (http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwindowsformsformclassclosetopic.asp), og det viser sig at Close() disposer formen, så den er faktisk pænere at bruge end at hide og dispose - (dispose kan vel også bare kaldes, har dog ik prøvet det :P)