Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 13:18 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende mail med mail()

Hejsa eksperter...

Jeg forsøger at sende en mail ved hjælp af mail().
Det fejler dog... mail() retunere false. I php.ini er sendmail path sat korrekt.

Jeg kører php v.4.3.11. er det et problem?
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte en fejlsøgning.
Håber i kan hjælpe!

            // The message
            $message = "Line 1\nLine 2\nLine 3";

            // In case any of our lines are larger than 70 characters, we should use wordwrap()
            $message = wordwrap($message, 70);

            // Send
            if (mail('me@host.dk', 'My Subject', $message)) {
                print 'Mail send';
            }
            else {
                print 'Kunne ikke sende email.';
            }
Avatar billede bromer Nybegynder
13. november 2005 - 13:21 #1
Hvad står der i dine logs?
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 13:34 #2
Prøv at sætte "send_mail_from" i din php.ini
eller brug
if (mail('me@host.dk', 'My Subject', $message, 'FROM:din@email.dk')) {

og selvf. er emailadresser "gangbare"
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 13:41 #3
uuhhh... log? den skriver ikke så meget...den skriver faktisk slet ikke noget om mail() kun lidt om jeg har været en dårlig udvikler og ikke defineret nogle variabler.. (notice, ingen warnings)
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 13:45 #4
har forsøgt med  'FROM:din@email.dk'... stadig ingenting... *sigh*
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 13:56 #5
Du er HELT SIKKER på at du har defineret SMTP korrekt i php.ini?
Bruger du den samme som i dit emailprogram?

Skud i tågen, prøv:

if (mail("me@host.dk", "My Subject", $message, "FROM:din@email.dk")) {
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 13:58 #6
skulle jeg prøve en upgrade til php5
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 14:00 #7
umm.. SMTP i php.ini? Er det ikke kun på windows platform... kører OpenBSD 3.7 i386
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 14:09 #8
jow da, det win halløj! :O)

Men kan du sende emails via din mailserver fra dit mailprogram?

Og er port 25 åbnet i din router?
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 14:19 #9
yes sir... smtp virker finno... smtp'en står internt så vi behøver ikke snakke så meget om netværk og firewall, etc...
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 14:20 #10
...og relay er aktiveret for interne og localhost
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 14:22 #11
hmm, ved sgutte så meget om at compile php til unix, men er det evt. muligt du ikke har fået mail() med?

Og din "intern" snak, lyder på mig som om du kan sende mails internt, men ikke er testet  "ud af huset" (men hva' fa'n ve' jæ?)
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 14:23 #12
Du skal nok over i BSD kategorien!
Der får du sikkert kvalificeret hjælp! :O)
Avatar billede showsource Seniormester
13. november 2005 - 14:25 #13
I din php.ini, (nu du ikke har omtalt fejlmeddelser), så prøv at sætte

error_reporting = E_ALL
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 14:38 #14
det står den allerede til... Jeg tror jeg prøvet at upgrade til php5, hvis det ikke virker vil jeg prøve i bsd forummet.
Avatar billede thokarl Nybegynder
13. november 2005 - 17:28 #15
crap... stadig ingenting... jeg spørger hos bsd gutterne... men tak for hjælpen!
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
13. november 2005 - 22:31 #16
tror du skal lukke dit spørgsmål så..læg et svar, og acceptér det. :)
Avatar billede thokarl Nybegynder
14. november 2005 - 06:27 #17
yes sir!