Avatar billede baghera Nybegynder
21. april 2001 - 17:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af bundkort til en Athlon1200mhz Cpu

Jeg prøver på at få sammensat en ny Pc. Jeg har valgt en athlon 1200, men er blevet i tvivl om hvilket bundkort jeg skal vælge! En asus ATX Athlon/Duron VIA KT133A Chipsæt : A7V133, men den understøtter kun til en 1000mhz. Kan den evt. overklokkes og stadig være stabil??

Mine krav til det øvrige indhold er 256MB ram SD el. DDR? Asus AGP V7700pureTV GeForce2 GTS 32MB grafikkort Soundblaster live 5.1 lydkort m.m. Som kabinet har jeg valgt Codegen ATX miditower incl powersupply 300W

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. april 2001 - 17:12 #1
Du kan sagtens bruge en 1200Mhz på et A7V133!
Avatar billede krusnof Nybegynder
21. april 2001 - 17:12 #2
A7M266 ATX    Socket A / AMD 761 / 5PCI-1AGP / IDE100 / NIC
Det er fra ASUS og skulle være kanon. Jeg regner med at du ikke vil have RAID, men kun almindelig IDE eller SCSI.

//krusnof
Avatar billede bbs Nybegynder
21. april 2001 - 17:13 #3
Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge dette kort: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837912

Jeg har selv lige købt det, og det har sådan en genial OC sjover, der finder ud af helt selv, hvor meget processeren kan OC, uden at du rører en finger.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
21. april 2001 - 17:15 #4
bbs:>Jeg gi\'r ikke meget for Solteks redstorm! Jeg vil stadig anbefale et Asus mobo!
Avatar billede cyberjam Nybegynder
21. april 2001 - 17:18 #5
DDR-ram kan slet ikke betale sig idag, og det kan det sikkert heller ikke foreløbig. Tjek www.edbpriser.dk for ram-priser. Ydelsen med DDR er stort set altid under 10% bedre end uden, med de chipsets der er idag.

A7V133: Hvis du køber et sådant idag er jeg 110% sikker på at det understøtter op til 1333mhz.

Jeg ved ikke om Asus\' bundkort er de letteste at overclocke, er ret sikker på at man ikke kan ændre multiplieren fra bios (en ting der gør overclocking 10x lettere), Abits alternativ kan kraftigt anbefales. Stabiliteten er helt i top med begge bundkort, så længe man husker ordentlig køling.
Avatar billede cyberjam Nybegynder
21. april 2001 - 17:25 #6
Kingston 256MB 1. Parts 1.585 kr

512mb PQI ram kr. 1.085

læs www.anandtech.com for at blive oplyst om den marginale ydelsesforbedring man opnår med DDR-ram.

Abit KT7A / 6PCI-1ISA-1AGP / IDE100 1.353 kr.
^
dette kort kan du ikke gå galt med!!!