Avatar billede thomaskleist Nybegynder
10. november 2005 - 14:32 Der er 4 kommentarer

get top 10 med EQL

Hej alle eksperter

Jeg har brug for hjælp jeg skal have lavet denne her SQL sætning
om til EQL sprog

SELECT username, point
FROM (SELECT username, point, RANK() OVER (ORDER BY point desc) pl FROM playertable) WHERE pl <= 10;
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2005 - 20:15 #1
på hold med aiuradun ?

:-)

Så vidt jeg ved kan man ikke lave det med en standard CMP 2.x entity bean og EJB QL.

Så mulighederne må være:

1)  BMP

2)  noget app-server spcifikt

#1 er jo lige ud af landevejen

med hensyn til #2 fandt jeg for Oracle følgende:

http://www.oracle.com/technology/sample_code/tech/java/codesnippet/toplink/ejbql/Readme.html

(se til sidst)
Avatar billede aiuradun Nybegynder
12. november 2005 - 02:06 #2
når vi fik set lidt på det men vi endte med at lave nogle view's som vi så bare kaldte i findall og så bare itere det igennem,

dog irriterende at man ikke bare kan lave en collection om til den type den kommer fra i vores eksempel en Playerranktop10Local hvor man så nemt bare kunne kalde get.username osv.

eller faktisk ville jeg ligge det ned i et array af typen Playerranktop10Local

men det var den ikke meget for så vi måtte tage konsikvensen af det og bare itere det igennem, men skriv gerne hvis der er en smartere måde at håndtere collections :)

dog bliver score listen så ikke så dynamisk som vi ville havde den, så vi ender nok bare med at lave 3-4 views på scoren dog er det muligvis muligt at lave viewet igennem noget stored procedure så vi aligevel godt kan lave det dynamisk men det holder vi os fra i første omgang da vi jo også helst skal nå at blive færdige med projektet og så kan vi jo altid arbejde vidre på det hvis vi blvier færdige før tid :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 17:03 #3
entity beans returnerer collections

ofte vil man i session bean konvertere om til en ArrayList af DTO'er

(man kunne også konvertere til et array, men ...)

jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår problemet ved collection
Avatar billede thomaskleist Nybegynder
12. november 2005 - 17:30 #4
Hej Arne v
Jeg tror heller ikke at vi har noget problem med at bruge Collection!