Avatar billede heden Nybegynder
07. november 2005 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding i oplæggelse til db.

Hej eksperter.

Jeg har følgende script:

              <?php
if(isset($_POST['oplig']))
    {
include 'db.php';
$filetyper = array("image/gif", "text/html", "text/plain", "image/jpeg", "image/pjpeg", "image/png", "application/x-zip-compressed", "application/octet-stream","");

    if (!in_array($_FILES['upfile']['type'], $filetyper)) {
    echo "Ikke tilladt til upload! <a href=\"#.php\">tilbage</a>";
    exit();
    }

    if(is_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'])) {
      $uldir = '../images/partner/';
      $ulfile = $uldir . $_FILES['upfile']['name'];
      $name = $_FILES['upfile']['name'];

        if(move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], $ulfile)) {
        $newfile = "http://dbmeas.subsite.dk/images/partner/$name";
        }
$navn = htmlspecialchars(addslashes($_POST['navn']));
$komm = htmlspecialchars(addslashes($_POST['komm']));
$email = $_POST['email'];
$link = $_POST['link'];
mysql_query("INSERT INTO db_partner (navn, komm, email, upfile, link)" . "VALUES ('$navn', '$komm', '$email', '$upfile', '$link')");
echo "<span class=\"style2\"><div align=\"center\">Samarbejdspartneren blev oprettet</div></span>";
    }
?>
            <center>
              <form action="sampart_til.php" method="POST" enctype="multipart/form-data">
  <div align="center">
    <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="4" width="80%" height="66" class="tekst_normal">
                    <tr>
                      <td valign="top" class="style2"><div align="right"><strong>Billede:</strong></div></td>
                      <td>
                        <input name="upfile" type="file" class="box" id="upfile" size="32"><br><span class="style7">Husk fast st&oslash;rrelse p&aring; 110x50. </span></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td class="style4"><div align="right" class="style2"><strong>Navn:</strong></div></td>
                      <td width="326"><span align="left">
                        <input name="navn" type="text" class="box" id="navn" value="" size="40">
                      </span></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td valign="middle" class="style2"><div align="right"><strong>E-mail:</strong></div></td>
                      <td><span align="left">
                        <input name="email" type="text" class="box" id="email" value="" size="40">
                      </span></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td valign="middle" class="style2"><div align="right"><strong>Link:</strong></div></td>
                      <td><span align="left"><span align="left">
                        <input name="link" type="text" class="box" id="link" value="" size="40">
                      </span>
                      </span></td>
                    </tr>
                    <tr>
                      <td valign="top" class="style2"><div align="right"><strong>Kommentar:</strong></div></td>
                      <td><span align="left">
                        <textarea name="komm" cols="40" class="box" id="komm"></textarea>
                      </span></td>
                    </tr>
                  </table>
                  <input type="submit" class="input" name="oplig" id="submit" value="Opret samarbejspartner">
  </div>
</form>

Kan i se nogle fejl?? det virker fint den anden dag, og er ret sikker på jeg ik har pillet i noget ! men nu vil den bare ikke lægge noget op i min db.. den vil gerne opligge billedet på min server, men ik data!

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 12:55 #1
Det er ikke fordi du har smidt nogle ' ind i data så din query ikke bliver udført korrekt? Har du prøvet at erstatte følgende:

mysql_query("INSERT INTO db_partner (navn, komm, email, upfile, link)" . "VALUES ('$navn', '$komm', '$email', '$upfile', '$link')");

med

mysql_query("INSERT INTO db_partner (navn, komm, email, upfile, link)" . "VALUES ('$navn', '$komm', '$email', '$upfile', '$link')") OR DIE(mysql_error());

Hvis din query så fejler så får du et svar. Hvis vi har svaret er det lettere for os at hjælpe dig.
Avatar billede heden Nybegynder
07. november 2005 - 13:02 #2
aaaah, på en eller anden  måde var feltet "email" i min DB blevet slettet, men det var godt du lige hjalp der :).. smider du et svar?
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 13:05 #3
det kan du tro.. her kommer det..
Avatar billede heden Nybegynder
07. november 2005 - 13:09 #4
:oD

-lukket-
Avatar billede bromer Nybegynder
07. november 2005 - 13:10 #5
tak for point :)