Avatar billede terra Nybegynder
06. november 2005 - 01:59 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Unload en vbModal Form når hovedform er i focus?

Jeg har en form som jeg starter fra 'hovedformen' med:
formName.Show vbModal

Kan bruger luke 'formName' når han klike et sted på 'hovedformen'? Dvs.: kjøre Unload Me for 'formName' eller et andet activ form når fokus er på 'hovedformen'?
Any Ideas?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:20 #1
ja fx
Private Sub Command1_Click()
Form2.Hide
End Sub

eller
Private Sub Command1_Click()
Form2.Visible = False
End Sub

og command i ER i hovedformen !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:26 #2
prøv evt med

Private Sub Form_GotFocus()
Form2.Hide
End Sub
Avatar billede terra Nybegynder
06. november 2005 - 02:27 #3
visualdeveloper //-> Jeg kan ikke bruge knape eller noe andet i hovedformen når Form2 er vbModal
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:30 #4
når ja glemte helt vbModal -- så tror jeg ikke at der er noget man kan gøre med hovedformen !
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:36 #5
vbModal betyder jo at man ikke kan bruge hovedformen før form2 er lukket eller "hidden"

du kan selv bare bruge
Me.Hide inde i form2, men jeg tror ikke det er det du er ude efter ?

man kan altså ikke bruge hovedformen :(
Avatar billede terra Nybegynder
06. november 2005 - 02:40 #6
Ok, la oss gleme den hovedformen ...
Hvis jeg flyter markøren vekk ifra Form2 og klike et andet sted utenfor Form2 og den er da 'OutOfFocus'. Er det en metode jeg kan kjøre Unload.me på den formen?
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:44 #7
den er ikke out of focus ellers ville dette virke

Private Sub Form_LostFocus()
Me.Hide
End Sub

grunden til at formen blinker det er bare windows der "advarer" en om at denne form skal lukkes først :(
Avatar billede terra Nybegynder
06. november 2005 - 02:49 #8
Yepp, men... den blinker bare i XP tror jeg :o(
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:53 #9
ja så det er desværre ikke muligt :(
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2005 - 22:41 #10
terra så bruger du da bare vbModeless istedet for vbModel

' -------------------------- Form1 --------------------------
Option Explicit

Private Sub Command1_Click()
  Form2.Show vbModeless, Me
End Sub
' -------------------------- Form1 --------------------------

' -------------------------- Form2 --------------------------
Option Explicit

Private Sub Form_LostFocus()
  Unload Me
End Sub
' -------------------------- Form2 --------------------------
Avatar billede terra Nybegynder
14. november 2005 - 22:26 #11
//-> sjh , Du er inne på noe der :)
Hva er forskjelen på Form2.Show og Form2.Show vbModeless, Me?
Avatar billede terra Nybegynder
24. november 2005 - 23:52 #12
sjh 12/11-2005 22:41:28 // -> lukker ikke min form dvs.: kjører ikke Unload Me
Den bliver .hide isteden. Måste vare et andet kode som gjør den forkert. Den virker ellers ok. Jeg tror jeg komer til at bruge den som vbModal da det virker best med resten.
Avatar billede terra Nybegynder
30. december 2005 - 12:22 #13
Jeg godtar det at -> visualdeveloper: ja så det er desværre ikke muligt :(
...og luker tak for hjelpen
Avatar billede terra Nybegynder
30. december 2005 - 12:23 #14
#