Avatar billede rusti Nybegynder
05. november 2005 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til datagrid

hej jeg har et datagrid kaldet datagrid1 der er forbundet til en database med en Adodcforbindelse der hedder Adodc1 jeg vil gerne have at den ud fra data i en combobox kaldet combFørernr1 og 2 datofelter kaldet txtfra og txttil henter de dataer i databasen der har det førernr og de datoer der ligger fra og til de 2 datoer jeg har indtastet.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede frozenfire Nybegynder
10. november 2005 - 21:21 #1
Din MDB er blevet korrupt af en eller anden grund.
Her er et link til en ret lang løsningsbeskrivelse (på engelsk, men det er vel ikke noget problem)

http://www.frontpagewebmaster.com/m-118572/tm.htm

Prøv evt. med nogle af de andre trix først, JetCompact eller " Repair and compact", på dansk "komprimer og reparer database..". Det vælger man på menuen Funktioner, menupunktet databasefunktioner.
Avatar billede frozenfire Nybegynder
10. november 2005 - 21:22 #2
ups... det var et helt andet spørgsmål jeg havde tæmkt mig at svare på, undskyld jeg har vist fået for lidt kaffe!
Avatar billede frozenfire Nybegynder
11. november 2005 - 14:57 #3
Jeg ved hvordan man gør i .NET, hvis du lavede det i .NET ville det være noget i den her stil:
i en database med navnet databaseNavn er der en tabel med navnet tabelNavn, der indeholder felterne førernr, fradato og tildato

Du har selvfølgelig nogle andre navne i din databse end dem jeg bruger her.
________________________________________________________________

    Private Sub FyldDataGrid()
        Dim comm As SqlCommand = New SqlCommand("SELECT * FROM databaseNavn.tabelNavn WHERE (førernr = '" _
        & combFørernr1.SelectedItem.Text _
        & "') AND  (fraDato >= #" _
        & txtfra.text _
        & "#) AND (tilDato <= #" _
        & txttil.text _
        & "#)",Me.Adodc1

        comm.Connection.Open()
        Dim reader As SqlDataReader = comm.ExecuteReader(CommandBehavior.CloseConnection)

        datagrid1.DataSource = reader

        datagrid1.DataBind()
        comm.Connection.Close()
    End Sub
Avatar billede rusti Nybegynder
21. november 2005 - 21:59 #4
har selv løst problemet