Avatar billede mortency Nybegynder
04. november 2005 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Leser ikke fra ini fil

Jeg får ikke mitt script til å lese en key fra en INI fil.

    Declare Function GetPrivateProfileString Lib "Kernel32" Alias "GetPrivateProfileStringA" (ByVal sSection As String, ByVal sKey As String, ByVal sDefault As String, ByVal sReturn As String, ByVal lReturnSize As Long, ByVal sFilename As String) As Long
    Declare Function WritePrivateProfileString Lib "Kernel32" Alias "WritePrivateProfileStringA" (ByVal sSection As String, ByVal sKey As String, ByVal sSetting As String, ByVal sFilename As String) As Long

    Public Function CallINI(ByVal txtSection As String, ByVal txtKey As String, ByVal txtPath As String) As String
        'Funktionen henter værdier fra inifil.
        Dim sValue As String
        Dim lSize As Long
        Dim lTemp As String
        Dim sDefault As String
        'sValue = String(256, " ")
        lSize = Len(sValue)
        lTemp = GetPrivateProfileString(txtSection, txtKey, sDefault, sValue, lSize, txtPath)

        If lTemp <> 0 Then
            CallINI = sValue
        Else
            CallINI = sDefault
        End If
    End Function

Dette blir kalt med:
allINI("GENERAL", "ProgramFilePath", "C:\test.INI")
Avatar billede thomaxz Nybegynder
04. november 2005 - 21:05 #1
Er det bare en fejl her på forumet, eller er det ogås en fejl i din kode, at der står

allINI("GENERAL", "ProgramFilePath", "C:\test.INI")

og ikke

variable=CallINI("GENERAL", "ProgramFilePath", "C:\test.INI")

som det nok burde være.

hvor værdien den læser så bliver lagt ind i variable.
Avatar billede mortency Nybegynder
08. november 2005 - 15:53 #2
Beklager det er bare en feil som kom med copy & paste....
Avatar billede mortency Nybegynder
08. november 2005 - 15:53 #3
Denne virker heller ikke 'sValue = String(256, " ") scriptet er i Visual Basic 2005
Avatar billede mortency Nybegynder
04. december 2005 - 00:08 #4
Lukker spm.