Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
03. november 2005 - 14:15 Der er 11 kommentarer

Min Hotmail kan ikke afsende - HJÆLP

Hej eksperter.

Jeg er ny her, men da jeg står med et meget presserende problem, har jeg valgt at forsøge at trække på jeres ekspertise.

Problemet jeg oplever er i forbindelse med min Hotmail(Plus) - konto.
Jeg har selvfølgelig forsøgt at få hjælp fra MSN Hotmail Support, men da jeg efter to henvendelser stadig ikke har fået svar, er jeg nødt til at forsøge via andre kanaler.

Problemet opstod i for en uge siden og er meget uheldigt, da jeg i forbindelse med mine universitetsstudier i Australien er midt i eksamensperioden og skulle have en del korrespondance med diverse professorer - det haster derfor med at få løst problemet.

Jeg kan nemt logge ind på kontoen og læse alle mails i min indbakke, men problemet opstår, når jeg vil enten oprette en ny meddelelse eller svare tilbage på en modtaget mail.

Forsøger jeg at oprette en ny meddelelse, fremkommer et tilsyneladende normalt skærmbillede dog med den undtagelse, at der nederst står: ”der opstod en fejl på siden”.  Siden kan altså ikke vises korrekt, og jeg kan ikke afsende mails..

Forsøger jeg at svare på en allerede modtaget mail, opstår der også problemer. Trykker jeg svar på en af de modtagne mails, fremkommer et skærmbillede, hvor siden ikke vises korrekt, og hvad der tidligere stod i mailen er skiftet ud med en masse underlige tegn.
Selvfølgelig kan jeg ikke sende noget tilbage indeholdende sådan en omgang rod, med alle disse tegn, men noget andet er, at det rent faktisk heller ikke engang kan lade sig gøre at svare tilbage på denne mail, hvis jeg trykker send.

Har absolut ingen anelse om, hvad jeg skal gøre, så håber meget på et hurtigt svar.

Vh. Mads Dyhrberg
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 14:25 #1
Mig bekendt er hotmail kun javascript og html.. har du derfor forsøgt at bruge en anden browser.. ex www.firefox.com ?

Mvh
Avatar billede nva Praktikant
03. november 2005 - 14:30 #2
Har selv det samme problem og får det til at virke igen ved bare at trykke på 'opdater' knappen.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
03. november 2005 - 14:45 #3
Tak for svar...
Øh, jeg har meget lidt forstand på det her... Anden browser? Er det i stedet for Internet Explorer? Har haft Internet Explorer lige siden jeg oprettede min mail tilbage i 1998 så tror ikke det er problemet... Eller?
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
03. november 2005 - 14:46 #4
Mht. forslaget fra "nva" så er det forsøgt - desværre uden held...
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 14:51 #5
Jo det kan let være din internet explorer der ikke virker..

Har du forsøgt på en anden pc da ?

Mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 14:52 #6
hvis det heller ikke virker på en anden pc, skal du ikke formode at kunne finde så meget hjælp her, hvis det er din konto der ikke virker hos hotmail..

Men virker det derimod på en anden pc, er det jo helt sikkert Internet explore der ikke virker, har du ikke lige en anden pc, var det let lige kort at installere en anden browser, for at lokaliserer fejlen lidt.
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
03. november 2005 - 14:55 #7
Nej det har jeg ikke prøvet..
Kan det være at det er gået fint i 7 år med Internet Explorer og det pludselig i denne uge ikke fungerer længere? Jeg ved meget lidt om det her men umiddelbart lyder det da lidt underligt...

Hernede er det midnat så har ikke mulighed for at prøve andre lige nu og her... Prøver en af studiekammeraternes i morgen og melder så lige tilbage.
Mvh. og tak
Mads...
Avatar billede nva Praktikant
03. november 2005 - 15:14 #8
Avatar billede nva Praktikant
03. november 2005 - 15:18 #9
Avatar billede jokkejensen Novice
03. november 2005 - 16:23 #10
nva.. det har jo virket... sikkert noget adware -> spyware halløj.. Det kunne bare være let at bekræfte det ved lige at installere mozilla i 5 minutter...

Men så vigtigt kan problemet åbenbart heller ikke være :)

Mvh
Avatar billede dyhrberg8000 Nybegynder
04. november 2005 - 04:16 #11
Hej igen og tak for svar.

Til "nva": Har nu prøvet at installere Java jf. det ene link ovenfor og har aktiveret det vha. det andet link - det løste heller ikke problemet.

Til "jokkejensen": Har været på internetcafe her i dag der også kørte med Internet Explorer 6.0 som mig men dernede havde jeg ingen problemer med at sende mails. Alligevel prøvede jeg at følge dit råd mht. Mozilla Forefox. Jeg har prøvet at installere det men uheldigvis løser dette heller ikke problemet.

Hvad gør jeg?

Snakkede med en på intercafeen om problemet og han nævnte noget med en konflikt mellem firewall, antivirus og proxy eller noget i den stil.

Hvad vil I mene om det?