Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bekræft sletning af poster i excel

Er der nogen mulighed for at få samme funktionalitet i excel som i access hvor man bliver prompted ved sletning af en række. Jeg har en meget stor tabel hvor der er en masse data der skal ændres men der helst ikke slettes noget. Hvis der skal slettes noget ville det være rart med en ekstra "OK".
Avatar billede rosco Novice
30. oktober 2005 - 20:42 #1
Prøv at se her  http://www.eksperten.dk/spm/572727

Så kan du lave en makro dre spørger om du vil slatte
Avatar billede rosco Novice
30. oktober 2005 - 21:21 #2
Er det dataene i en række, eller er det selve rækken der skal slettes?
Avatar billede rosco Novice
30. oktober 2005 - 21:28 #3
Hvis det er data i en række, så indsæt denne i et modul

Sub SletRække()
'
If MsgBox("Ønsker du at fortsætte?", vbYesNo) = vbYes Then
Application.ScreenUpdating = False
    Selection.EntireRow.Delete
Application.ScreenUpdating = True
    End If
End Sub

Lav en knap som tildeles denne makro.
marker en celle i kolonne A
alle data i denne række slettes
Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:25 #4
Det er ikke helt det jeg mener. Jeg vil gerne undgå at folk sletter noget ved uheld: Ved en kopiering af en række kommer til at trykke CTRL - istedet for CTRL + hvorved rækken slettes og ikke kopieres. Hvis man kunne sørge for at skrivebeskytte arket således at kopiering og sletning kun kan foregå via makroer. Men tror det bliver svært hvis man også skal kunne redigere i data. Jeg ved ikke lige helt hvordan man gør.
Avatar billede frederik_kromann Nybegynder
11. januar 2006 - 21:03 #5
så lukker vi.